Jump to content
PyroForum.nl

Rokende stof in rookbom?


Cold As Ice

Recommended Posts

Zeker weten? Wat dacht je ervan dat N2 in hele hoge concentraties vrij kan komen? En de O3 van NH4NO3 dat CO2 en H2O maakt? Kas heeft dus ook in de rookproductie.


Als ik je mag corrigeren, N2 is, samen met CO2 kleurloos. H2O dooft wel het vuur, waardoor je stoom krijgt, maar daar ging het niet over... Nu gaan er misschien mensen zeggen, "Hey, maar dat N2 en CO2 verdringt de zuurstof!" maar KAS+suiker heeft geen zuurstof nodig, omdat er al een oxidaiser in zit. (Toch?)
Link to comment
jup, ammoniumnitraat in je KAS levert de zuurstof. anders kon het nooit branden ingepakt in alufolie.

en je water komt in gasvorm eruit, maar zal in de koude lucht meteen condenseren, wat ook 'rook' vormt..

en deze
H2O dooft wel het vuur, waardoor je stoom krijgt, maar daar ging het niet over...


haha, maargoed
wat mij betreft kan hier een slotje op...

Cold As Ice
Link to comment

Water is ook onzichtbaar als gas, tenzij sterk geconcentreerd, zoals boven een kokende pan water. Ooit op een campingbrander watergekookt (buiten)? Als het water eenmaal 2 meter boven de pan is is het ineens onzichtbaar, maar het is er nog wel. Ik zal laten zien dat N2 en CO2 wel degelijk zichtbaar is. Ik had eerst ook wel een geschreven bron, maar die weet ik niet weer te vinden.


Stikstof:


Koolstofdioxide:



Hiermee toon ik dus aan dat N2 en CO2, mits geconcentreed genoeg (ga daat bij een rookbom maar wel van uit) wel degelik zichtbaar is.

Groeten,
NG

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...