Jump to content
PyroForum.nl

Pyro verboden of niet


bramboos

Recommended Posts

He allemaal ik heb op internet gezocht maar ik kon niet vinden of pyrotechniek in nederland zonder vergunning verboden is of niet.
En er was ook nog geen forum over

Sorry voor mijn schrijfvaardigheid. ik heb dyslexie en lees er dan gewoon overheen.
trouwens dit is wel duidelijk voor mensen die beginnen

Link to comment

*zucht* Het is algemeen bekend dat zelfconstructie van vuurwerk niet legaal is, het onsteken van dit zelfgemaakt vuurwerk is daartoe nog minder geliefd. En er zijn nog zo'n paar regels i.v.m. pyro, alhoewel al de stoffen die er nodig zijn je wel mag bezitten. Als je een beetje had gezocht op dit forum (JA, er is al wel een topic i.v.m. de wet) of een beetje ECHT zoekwerk had vericht op internet had je zelf tot deze conclusie kunnen komen. Je zal nergens tegen komen: REGEL 1.1 A: pyrotechniek is verboden bij de nederlandse wet. (oid) omdat pyrotechniek niet erkend wordt ten eerste. Dus zijn het de regels erond die je moet zoeken, en dan kom je makkelijk bij mijn eerste zin uit, dat zelfconstructie van vuurwerk bij wet verboden is. Voor zolang ik mij herinner.

PS: Let op je schrijfvaardigheid, leestekens en hoofdeltters...

Link to comment
  • 2 weeks later...
Ik weet het niet hoor, maar ik heb zo'n idee dat de jeugd van tegenwoordig meer boeken moet gaan lezen. Iedereen heeft in eens dyslexie. De tijd dat ik jonger was had ik er nog NOOIT van gehoord zelfs. Kwam gewoon niet voor! DUS MEER LEZEN en meer zoeken op google naar andwoorden.

Net snel een stukje gevonde waar instaat dat het inderdaad verboden is. Het bezitten van de meeste chemicalien is toegestaan. Maar als des betreffende persoon het als doelstelling heeft om het te gebruiken in de fabrikage van vuurwerk of andere pyrotechnishe middelen. Het wel verboden is.

Maar zoals Prophet het al zei.. ZOEK EERST voor dat je gaat posten. En als je inderdaad Dyslexie hebt, type je post even in word, en haal er dan spellings controle overheen. Scheelt ons weer een hele ergernis.



Sorry dat ik het zeg, maar jij maakt zelf ook spellingsfouten :P .
-andwoorden moet zijn antwoorden
-gevonde moet zijn gevonden
-fabrikage moet zijn fabricage
-pyrotechnishe moet zijn pyrotechnische
-type moet zijn tiep (nieuwe spelling 2006)

Sorry, niet gaan zeuren maar let ook op je spelling.
En ik wil ook niet de moderator spelen.

PS: wat betekend oid en idd?
Link to comment

Lol bunhead heeft wel gelijk :P. En btw, ik lees meer boeken dan de gemiddelde scholier (en ik vind het nog leuk ook :D) maar toch ruk ik echt in spelling....ik denk niet dat het alleen met lezen te maken heeft...

Maar even on topic:

Dingen opblazen is sowisow verboden, als je een prullebak opblaast, kun je gaan dokken. Een fontijn maken of een mooie pijl (allebei niet knallen) zul je misschien een kleine boete voor krijgen, maar geen groot gezeik. Als je echt harde knallen maakt, valt dat waarschijnlijk onder "verstoring van de orde" en heb je een probleem.

Zelf nog nooit in aanraking geweest met de politie, ook niet met te vroeg vuurwerk afsteken of illegaal vuurwerk bezit ofzo.

Oh jah, en chems hebben mag gewoon, flash maken of afsteken niet :P.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...