Jump to content
PyroForum.nl

Eindstoppen


Heinrich

Recommended Posts

  • Replies 217
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ligt aan de lont . Als je gecoate visco hebt , kun je het door het gips heen doen .
Ik heb momenteel een dikke goede gecoate visco en die brand door een laag
snelcement van 3 cm heen , zonder er iets van bescherming omheen te doen .

Of het kan mischien ook met ongecoate visco , maar dan moet je het zekerweten
een paar dagen goed laten drogen .

Link to comment

Beste mensen,

Ik ben vandaag even naar een hobby-winkel geweest na aanraden van een vriend, en heb hier Gips gekocht. 1 zak van 1 kg wit gips poeder, voor 1 euro !!! kost echt niks :-). Ik doe het en precies hetzelfde schoteltje als 2tall, maar ik heb toch het idee dat gips wat makkelijker werkt.....
En 2tall, die ronde kartonnetjes die je er in doet, daar blijven nog hele kleine kiertjes tussen zitten als je hem in je koker doet, dus ik heb er nog een beetje vloeibaar kaarsvet ingegoten zodat het lucht- en water dicht is, dat het gips niet bij het kruit komt.
En voor de lonte, heb ik een romeine kaars lont ( die zijn best lang :) , z16 cm ) en daar heb ik een heel klein beetje aluminiumfollie omheengedaan. En als huls hewoon aluminium folie rol koker, zonder gaten.
En hopelijk, als het allenmaal goed gaat, ga in binnenkort 1 kg blackpower ( buskruit ) van iemand kopen, zodat ik niet meer moeilijk hoef te gaan doen met vuurwerk enzo...
Binnenkort komen er ook een paar foto's

Bedankt voor het luisteren :)

Link to comment
Beste mensen,  

Ik ben vandaag even naar een hobby-winkel geweest na aanraden van een vriend, en heb hier Gips gekocht. 1 zak van 1 kg wit gips poeder, voor 1 euro !!! kost echt niks :-). Ik doe het en precies hetzelfde schoteltje als 2tall, maar ik heb toch het idee dat gips wat makkelijker werkt.....
En 2tall, die ronde kartonnetjes die je er in doet, daar blijven nog hele kleine kiertjes tussen zitten als je hem in je koker doet, dus ik heb er nog een beetje vloeibaar kaarsvet ingegoten zodat het lucht- en water dicht is, dat het gips niet bij het kruit komt.  
En voor de lonte, heb ik een romeine kaars lont ( die zijn best lang  :) , z16 cm ) en daar heb ik een heel klein beetje aluminiumfollie omheengedaan. En als huls hewoon aluminium folie rol koker, zonder gaten.  
En hopelijk, als het allenmaal goed gaat, ga in binnenkort 1 kg blackpower ( buskruit ) van iemand kopen, zodat ik niet meer moeilijk hoef te gaan doen met vuurwerk enzo...
Binnenkort komen er ook een paar foto's

Bedankt voor het luisteren  :)


Die kiertjes zijn zo klein dat het cement (als het goed dik is) nooit door die
kiertjes heenkomt .

Trouwens als je met BP wat wil maken , raad ik je aan dikkere hulzen te nemen .
Die uit alu folie , is goed te gebruiken met flash , omdat flash niet echt een
dikke huls nodig heeft opzich , maar met BP toch beter een dikkere huls .
Link to comment

Gewoon uitproberen , die lont uit romeinse kaars is volgens mij niet gecoat ,
dus gewoon zorgen dat hij niet nat word , maar het moet wel lukken denk ik met een stukje alu folie //

Hoe ik het gedaan heb op de fotos heb ik puur zo gedaan zodat het er strakker uitziet .

Link to comment

ooh okej,

Ik heb er vandaag eentje afgestoken na school. De ontsteking ging perfect, zonder moeite door 4 cm gips heen ( stont ik opzich wel van te kijken !!! :) ) Het regende vanochtend, dus heb ik hem tijdens mijn Engelse leg even op de Verwarming gelegt :wink:
Dus na school afgestoken, alleen, het kruit ontbrande heel snel en goed, alleen de bovenste eindstop van gips vloog er uit, het hecht niet goed aan het karton.
Ik had hem deze keer zo gemaakt :



Met alumiiumfolie op lonte heen, alleen het gips schoot er aan de bovenkant uit :) , huls bleef heel.
Hoe kan ik er voor zorgen dat het gips er niet uit schiet ? ik dacht zelf aan een houten stokje ofzo er door heen doen, of iets stevigers... :cry:

Iemand een tip voor me ? bedankt :wink:

Link to comment

Zelfs dan knalt hij nog wel hoor met flash ,
BP is gewoon kut om knallers mee te maken .
Maar als je het toch doet moet je een goede dikke huls nemen ,
dus niet uit een rol alu folie . en de stoppen moeten echt muurvast zitten .
Dus denk dat je iets moet doen zoals de uiteinden van de huls niet tot
de rand opvullen met gips maar een cm. over laten en inknippen en over
het gips heen vouwen , en dan met touw eromheen of iets in die richting ..

Link to comment

Ik heb er nu een als volgt gemaakt, en trouwens, bp is helemaal niet kut om knallers mee te maken, en een aluminium-folie-koker rol lijkt mer sterk genoeg hoor.
Het ziet er een beetje gevaarlijk uit met die spijkers ik weet het, maar ik ga de uiteinden er nog af zagen en zoals je ziet zit er een lange lont aan, en die zit er niet voor niks.



Op de 2e foto zie je mooie details. Ik weet niet of het gaat werken met die spijkers, dat horen jullie morgen zodra ik uit school ben :wink:

greetz

Link to comment

Please haal die mega foto eraf ,
Die eerste kun je uitvergroten als je erop klikt dan zie je de details ook wel .
En op je antwoord dat BP niet kut is voor knallers ... tjah ik ben flash gewend ,
en dan is BP toch echt wel kut ! (voor knalvuurwerk)

P.S. Wedden dat dat bommetje straks ''plop'' zegt :) ... of misschien wel ''pang'' ;P

Link to comment
Ik zou eerder zegen haal die SPIJKERS eruit man!
Of het nou helpt of niet, piet mag weten waar het heen knalt (als et knalt)
En het ziet er niet echt mooi uit (srry)


IDD !
pop er dan een paar sateprikkers in , en knip ze gelijk op maat
Ziet er een stuk beter uit ..

Nou ja ik been geen flash gewend dus... ik haal die foto maar weg geen geslaagde actie volgens mij


Die foto was al weggehaald door de Mod. nu staat er helemaal geen foto meer ..
Link to comment

@ 2tall, die grote was weggehaald door mod, en die andere heb ik weg gehaald.

Mijn 1e, waarvan de bovenste gips-eindstop er uit schoot, zei ''plop'', die stop vloog trouwens echt, echt hoog man.
En de 2e met de spijkers vandaag afgestoken, hij knalde wel, alleen echt heel zacht. Was diep teleurgestelt over de knal.
Ik ga een nieuwe maken, alleen met iets stevigers dan aluminium-folie-koker rol, ik weet nog niet wat, iemand een idee ?
Ik kan ook wel een huls maken, alleen ik weet niet of ik hem steviger dan een aluminium rol kan krijgen, we zullen zien.


greetz yellow

ps. Die spijker waren maar 8 meter weggevlogen dus.

Link to comment

@domino, voor snelcement moet ik helemaal op de fiets naar de gamma, en dat is behoorlijk ver weg vanaf mijn huis, maar ik ga het wel proberen te regelen. Voorlopig doe ik het met gips.

En zoals je zag zat er een lonte van 16 cm aan mijn knaller ( :!: ) dus meer dan genoeg tijd om weg te komen. Ik ben ook niet dom.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...