Jump to content
PyroForum.nl

Eindstoppen


Heinrich

Recommended Posts

Emm, het kraf papier is bruin zoals ikm al zei en het is 1,5 meter lange rol, en hoeveel meter lang weet ik niet, een hele hoop !

2Tal, ziet er erg mooi en professioneel uit, knallen ze ook goed en met veel druk? er moet trouwens wel heel veel kruit in man, ik weet niet of ik wel zo veel heb.
Waar heb je dat lont gehaald? bij cannonfuse.com ?
Die hulzen heb je niet zelf gemaakt of wel..... :wink:

gr ui delft :)

ps: Ik ben even langs de aphoteker geweest voor KNO3 , 1,95 euro voor een ons,
Omgerekent ong. 20 euro voor een kilo, en bij gamekeeper hier op de site is het 5 euro voor een kilo, GROOT verschil, alleen hoef ik dan niet helemaal naar Rotterdam 8)

Link to comment
  • Replies 217
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lont? : Heb ik via-via . Cannonfuse.com verkoopt geen lont buiten de USA
Alleen shells , tubes of plugs . (als je goed op die site gelezen had,
dan had je dit kunnen weten :idea: )
Druk : Tjah ik haal het niet bij een 48'' mortier maar ik vind ze toch wel
lekker hard . (ik gebruik minimaal 4x de hoeveelheid kruit wat in een grote
chineze vlinder zit) dus kan je nagaan .. zowieso veeel harder dan
chineze vlinders of nitraten neem dat maar van me aan :)
Huls : Die huls die je ziet op de foto heb ik uit een rol alu-folie.
Die heb ik als voorbeeld genomen . Normaal gebruiken we 'kant
en klare' hulsen , maar die zijn nog onderweg ..

ps. Natuurlijk hoef je niet zoveel kruit te gebruiken als mij ,
je kan hetzelfde ook doen met meer of minder of in een andere huls .
het ID blijft hetzelfde.

Link to comment
Guest Richard
Emm, het kraf papier is bruin zoals ikm al zei en het is 1,5 meter lange rol, en hoeveel meter lang weet ik niet, een hele hoop !


Tuurlijk is kraftpapier bruin en dat had je trouwens nog niet gezegd. Ik neem aan dat de rol 1,5meter breed is in plaats van lang?

Nog een paar vragen:
*Weet je ook hoeveel grams papier het is?
*Wat is de diameter van de pijp/stok/buis waar het kraftpapier om heen zit?
*Wat is de diameter van de rol kraftpapier?

Tot nu toe gebruik ik het kraftpapier van dozen wat me uitstekend bevalt, maar ben zelf ook al rollen kraftpapier tegen gekomen. Wou even de prijzen vergelijken :wink:
Link to comment
  • 3 weeks later...
ps: Ik ben even langs de aphoteker geweest voor KNO3 , 1,95 euro voor een ons,
Omgerekent ong. 20 euro voor een kilo, en bij gamekeeper hier op de site is het 5 euro voor een kilo, GROOT verschil, alleen hoef ik dan niet helemaal naar Rotterdam 8)


:shock: 5 euro de kilo ?? bij ons in het dorp hier heb je 5 kg voor 9 euro :) mja dan moe je ff naar brabant kome :D


ps: enne 2tall, heel erg bedankt voor je foto's + uitleg :D:D
hoe ik aan het lont kan komen weet je cker niet ?:D is dat groene lont visco lont ? bvd.

EDIT : Vraagje : Kan ik mijn zelfgemaakte huls ook vullen met kno3/suiker ? Dan krijg ik zeker een rookbom, of zou dit ook in staat zijn te ontploffen ? Vanwege de hoge druk ?
Link to comment

:D Heel netjes gemaakt :P Mooie foto's.... Ik heb er een gemaakt met alufolie, maar ik heb het gat te groot gemaakt volgens mij, naar het feit dat er gewoon een vlam uit het gat kwam...misschien ook te vol gestopt met kruit... Een vriend van me neemt morgen een zakje Knauff mee, ga ik dat eens proberen... Alleen nu nog kruit...misschien dat ik dit ergens in Belgie kan halen.... (Zo goed Richard ? :P)

Link to comment
Eigenlijk wordt P.V.C. maar weinig gebruikt I.v.m. statische elektriciteit :idea:


Houd hier wel rekening mee :!:

En omdat er allemaal stukken PVC in het rond vliegen, en PVC is nogal moeilijk op een scan in het ziekenhuis te zien. :roll:


Beter geen PVC dus :idea:
Link to comment
  • 2 weeks later...
2Tall,bedankt voor de tip en duidelijke uitleg van die snelcement hij is eg mooi maar zou ik bij cannonfuse ook die hulzen kunnen bestellen of moet ik daar veel moeite voor doen?en wat is de levertijd?ik ben nog maar 12 en kan nog niet goed engels lezen


Moeite doen ? Als je niet bereid bent om moeite te doen zou ik zeggen :
ZOEK EEN ANDERE HOBBY !
En aangezien je nog maar 12 bent kun je online bestellen wel vergeten via de USA
omdat elke leverancier van hulzen etc . daar de minimum leeftijds eis heeft
van 18 jaar .
Dit kunnen ze zien bij je creditcard / Paypal gegevens (die je pas vanaf 18 jaar kunt aanvragen).
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...