Jump to content
PyroForum.nl

Simpele cracker


mrrt

Recommended Posts

Een tijdje geleden had ik even een huls gerold met karton.
Hij was best sterk geworden en gister heb ik hem gebruikt om een simpele cracker te maken.

Ik maakte sterke eindstoppen van een mengsel van gips en cement en
de knallading was mp uit rotjes, omdat ik nou eenmaal niks anders voor handen had. Ik zat er eerste aan te denken om het lont door de eindstop (cement) heen te leggen, maar in het cement zit water, dus ik dacht dat het misschien het lont zou verpesten. Ik deed het lont dus gewoon door het karton direct in de knalllading.
Het resultaat was niet zo mooi; toen ik hem aanstak maakte de cracker geen mooie knal, maar het gat van het lont diende als een soort nozzle, en de cracker spoot alleen onder hoge druk vuur er uit.

Foto:



Mijn vraag: had ik het lont beter door de eindstop kunnen laten lopen, of lag het niet aan het lont maar aan de knallading?

Bvd, MRRT.

Link to comment

Ik denk dat je dit in een hele verkeerde catororie hebt geplaatst.

Maar wat je fout doet, je moet als je je lonte door de zijkant doet, moet je er eerst war stopkruit in doen, en dan pas je lading.

Zie hier een plaatje voor meer duidelijkheid:


Zo werken je knallers perfect.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment
Maar wat je fout doet, je moet als je je lonte door de zijkant doet, moet je er eerst war stopkruit in doen, en dan pas je lading
????
Maakt bijna niets uit, het gaatje kan hoogstens verstopt raken door het stopkruit, maar dit zal lang niet genoeg kracht hebben, om het verschil te maken tussen knal en spuiter. Je huls was gewoon te sterk voor het ''mealpowder'' uit rotjes. In andere, woorden het kruit is gewoon te kut.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...