Jump to content
PyroForum.nl

Hoe krijg je de rode glitter zoals in video?


sjaak

Recommended Posts

Chinese strobe Star Red blinking
Strontium Nitrate 58
Potassium Nitrate 5
PVC 15
Mg/Al powder 18
Sulfur 4
Nitrocellulose "paste"

Chinese strobe Star Green blinking
Barium Nitrate 58
Potassium Nitrate 5
Mg/Al powder 17
PVC 15  
Sulfur 4
Nitrocellulose "paste"

Makkeliijkste is dit goedje verwerken tot een kneedbare paste en er dan cutstars van maken. Ik heb ze gerold met nc opgelost in aceton en gesprayed met een haarlakverstuiver.PVC is mijn substitude voor (HCB of Saran) Het werkt in ieder geval en geeft een rood rozige stobe effect. De groene versie heb ik nog niet gemaakt. De NC lak heb ik gemaakt van pingpongballetjes opgelost in aceton.
 

Dit kan je verwerken in een crossette of cake insert voor een soortegelijk effect.

Link to comment

Bedankt Rocketier! hoe groot heb je ze gerold? ik zit zelf te denken aan 3mm als om ze nog in matrix stars te kunnen verwerken, dit gaat zeker mijn volgende project worden:D

Het zal dan ook wel mogelijk zijn om white strobe microstars in een matrix star te verwerken ? maar je moet het wel met nc lak binden lijkt me als je het in een ster als TT of C6 mee perst?

Link to comment

Voor pvc kan je ook Fimo klei scoren. Dit is nagenoeg puur pvc.Als je dit verbrokkeld door een grove zeef kan je het laten drogen. Daarna verpoederen met een blender of zoiets. Voor NC kan je pingpongballetjes scoren bij de AC tion, Oplossen in de AC ton.

Ik had ze ongeveer 5mm gerold  En je moet ze idd binden met NC en met de PVC. Ze worden dan knetterhard. 3mm kan je dan ook cutten. Dan zijn ze mooi scherp wat de ontsteking ten goede komt.

 

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...