Jump to content
PyroForum.nl

Sterretjes / Sparklers


Tyneman

Recommended Posts

Om ook mijn buurkindertjes blij te maken met mijn hobby maar eens aan de slag gegaan met het zelf maken van sterretjes.
Na een aantal fikse mislukkingen nu eindelijk iets wat ergens op gaat lijken.
Deze zijn nog op sate-stokjes. Ongeveer een centimeter of 8 aan compo ong. twee mm dik.

<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/UIan3lxG1BA?hl=nl&fs=1" width="425"></iframe>

Compositie:KNO3						50Ti (mixed)				  30Al (bright flake #325)	   8Arabische Gom				8CMC						  2C (airfloat)				 1Boorzuur					 1Water				   Ong. 38

Link to comment

Lijkt me wel ja, er zit immers ook nog eens cmc doorheen.
punt is dat ik wel benieuwd ben naar de meshwaarde.
Ik heb hier 100-250 micron en 225-450 waarvan ik denk dat de laatste een slagroommixer nodig heeft om in suspensie te blijven.
Iets wat simpel lijkt kan wel eens waardeloos zijn hence de:

Na een aantal fikse mislukkingen nu eindelijk iets wat ergens op gaat lijken.
Link to comment

Ik heb ongeveer 50/50.... 40-60 / 60-325 mesh Ti gebruikt. (Is dat leesbaar?)
Het is de truc om het papje zo dik te krijgen dat het in 1 dip al een dikke laag achterlaat. Als het zo dik is zakt de Ti ook niet zo snel uit.
Hier heb ik het vandaan: http://www.skylighter.com/fireworks/how-to...r-sparklers.asp

@Charcoal: Wel een je buurjongetje horen blaffen? Zo'n sterretje van jou geven en "WOEFF".

Link to comment
  • 2 years later...

Beste mensen, een paar dagen geleden een laatste restje BaNO3 opgemaakt om weer eens een succesvolle sterretjes compo te maken op basis van BaNO3.

Kan geen kwaad dacht ik :)

Ik heb de slurry wat dik op een sate stok aangesmeerd, dus hier en daar brand het wat te vel of onregelmatig en lijkt het wel een strobe sterretje. (Bestaan die eigenlijk wel strobe sparklers? Wellicht een idee om eens te maken) Maar dat is deze dus niet. (Zie Gallery)

BaNO3 11
Al fijn poeder 1
Fe fijn poeder 5
Dextrine 3

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Edited by Rocketier
Link to comment
×
×
  • Create New...