Jump to content
PyroForum.nl

Thermometer


Recommended Posts

Hallo, ik heb een probleempje, ik heb gister mijn thermometer laten vallen en nu is hij kapot :? :), ik heb nu twee vragen.

Hoe krijg ik die kwik hier zo goed mogelijk weg(zonder het kwik "kapot" te maken, ik wil er kwikfuminaat van maken)? De vloer van mijn lab(je) is beton(een hard glad oppervlak dus).

en

Waar kan ik een nieuwe thermometer kopen? Ik zat zelf te denken aan labstuff, dan bestel ik direct wat glaswerk, maar dat kan allemaal wel breken tijdens het verzenden.

Als ik ga bestellen bestel ik het volgende: Wat bekerglazen 100ml, thermometer, scheidtrechter 250 ml, erlermeyers 150 ml, platbodem kolf en wat constantaandraad.

Zou er een grote kans zijn dat dit breekt? Ik vraag dit ten eerste omdat misschien een van jullie hier een slechte ervaring mee heeft, en omdat er meestal sneller wordt gereageerd op het forum dan als ik de eigenaar van labstuff mail, hoewel ik hem ook een mailtje heb gestuurd.

Of weet een van jullie nog een andere winkel in drenthe waar je labthermometers kan kopen.

mvg,
NG

Link to comment

Het wordt wel zo verpakt dat het niet kan breken hoor, gewoon in een doos met van dat vulmateriaal (schuimplastic ofzo).
Bij labstuf heb ik geen ervaring, maar het lijkt mij logisch dat ze het daar ook zo verpakken.

En mailen met labstuf hoor ik vaak niet zulke positieve dingen over, gewoon bellen dus.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...