Jump to content
PyroForum.nl

zelf mortieren maken


jan-jan

Recommended Posts

ik vond dit een goed onderwerp voor in ''veiligheid'' omdat dit toch veilig moet zijn

ik was me weer eens aan het vervelen op mijn werk en dan begin ik te denken aan allerlei dingen...
en deze keer dus aan het zelf maken van mortierbuizen... mijn idee was een regenpijp op goede diameter te kopen en daar zeer strak vershoudfolie om heen te draaien.
vershoudfolie vanwege ik ooit heb gehoord dat als men 6 lagen vershoudfolie om een auto draaid dat je hem dan kunt trekken.

nu wil ik graag jullie mening horen over dit idee..
MVG jan!

Link to comment

Kom op zeg,een idee van 10 keer niks. <_<
Als je het over veiligheid wilt hebben koop dan gewoon een mortier-pijp, en ga niet liggen K*tten met regenpijp.

Sorry dat ik het zeg maar ik vind dat je een beetje een vreemde manier hebt hoe met Pyro om te gaan.
Mede door je eerdere postings. :huh:

Correct me if i am wrong.

Gewoon serieus met de dingen omgaan hoe ze bedoeld zijn.

Link to comment

Nou wat wel een idee van mij was , ik loop nu stage bij een bedrijf dat veel met kunst stof doet. Ze hebben ook PE buizen liggen , maar als ik hier nu een stop in las (plastic lassen ) zou dit zich goed houden? Of kan er gewoon een houten stop in met schroeven er door heen geboord?

Link to comment

Lontje ik zie het van een andere kant.... Als ik met mijn regenpijp 6 maandjes voouit kan dan ben ik tevreden.... Ik neem aan dat jij ook ooit met pyrotechniek bent begonnen en dat jij ook soms "vreemde" ideeën had.
Nou utik eenmaal mijn vreemde ideeën en jij in jet verleden niet neem ik aan.

MVG jan!

Link to comment

Je kan 6 maandjes vooruit, hoe weet je wanneer t niet meer kan dan? Doe is normaal joh, mortieren zijn geen speelgoed waarmee je je fouten kunt permiteren.

Ik ben t met lontje eens, je voorgaande posts zijn ook al van twijfelachtige kwaliteit op pyro niveau. Ga eens wat lezen en gebruik je common sense, vershoudfolie kan een auto trekken, really?! Wtf man.

Pyro is iets wat serieuze gevolgen heeft als je er niet goed over nadenkt. Het is goed dat je het daarom eerst ff checkt hier, maar ga wat standaard topics lezen joh. Ik heb sterk het idee dat je hier alleen bent om te worden gespoonfeed! En daar heb ik een hekel aan..

Link to comment

Nou wat wel een idee van mij was , ik loop nu stage bij een bedrijf dat veel met kunst stof doet. Ze hebben ook PE buizen liggen , maar als ik hier nu een stop in las (plastic lassen ) zou dit zich goed houden? Of kan er gewoon een houten stop in met schroeven er door heen geboord?


Hallo kclo3.

Als je PE pijp wand-dikte rond de 6 mm ligt is dit geen enkel probleem.
Ik gebruik al enkele jaren deze pijp met een 4 cm dikke houten stop (geschroefd en gelijmd) als 4 inch mortierpijp en zien er nog uit als nieuw,
Als je plastic las in de breedte breed genoeg is zou ik dat ook wel aandurven.
(We hebben het dan wel over het originele PE lassen en niet met smeltlijm dan he.)
Je zou er zelfs een extra houten prop in kunnen schroeven.

en dat jij ook soms "vreemde" ideeën had.


Nee Jan gelukkig niet,dan had ik hier mischien met mijn mond en rietje zitten typen.

Lontje ik zie het van een andere kant....


Bovenstaand heb ik geen probleem mee,maar als je zelf een beetje logisch zou nadenken
zou je erop kunnen komen dat dit geen veilig idee is. (Ik zeg zou.)

Draag er zorg voor dat je het niet echt van de andere kant gaat zien.

Grt.
Link to comment

Een 3 inch mortierbuis kost je 9 euro. Zelf maken is gezien de veiligheid en de prijs niet slim.
Het gaat niet alleen om jou veiligheid maar vooral ook voor je omstanders.
Ik denk dat er genoeg over is gezegd en dat je een paar goede tips hebt gekregen van serieuze members.
Doe er je voordeel mee en hou het veilig.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...