Jump to content
PyroForum.nl

Ontsteker


la rocca

Recommended Posts

Hier een vraag van een a technische moeder.
Voor de carnavalsviering op de school van mijn zoon wil ik een ballonnen muur maken die explodeert.
Op internet had ik daarover iets gevonden, dit leek mij een goede oplossing.
http://www.birthdaypartyheliumballoondeliv...-exploder-setup
Ik heb dus 8 van die kastjes gekocht en gloeidraad.
Gisteren had ik alles binnen maar je raad het al, het werkt voor geen meter.
Ik had gedacht dat je het kastje ergens neer kon zetten met daaraan een elektriciteits draad dat naar een ballon loopt. Tussen die draad een stukje gloeidraad (dit plak je tegen de ballon aan) en dan op het knopje van de afstandbediening drukken en dan klapt de ballon.
Dit werkt dus niet. Ik heb het wel werkend gekregen maar dan zit er nog een batterij tussen en die bevind zich dan in de buurt van de ballon, dus dat is alles behalve handig.
Nou ben ik de hele dag op internet aan het zoeken geweest en ben ik profesionele ontstekers tegen gekomen. Volgens mij zou het daar wel mee lukken maar wat ik er van begrijp werken die alleen met een schietkist.
Aangezien ik het maar voor 1 keer nodig heb vraag ik me af of het niet ook op een andere manier kan.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en een oplossing heeft.

Link to comment

Misschien een domme vraag maar waarom mag de batterij niet in de buurt van de ballon zitten ?

Edit: Laat maar volgens mij snapte ik het verkeerd als je bedoeld dat je twee batterijen nodig hebt is misschien je gloedraad te dik, of de draad naar de gloeidraad te lang.

Edited by niemand
Link to comment

:) Die dingen zijn draadloze garage deuropeners heb ik gelezen.
Zijn geschikt om een of twee ballonnen te laten klappen.
Maar om een hele muur van ballonnen te laten knallen word moeilijk lijkt me. :P
Je zou misschien over alle ballonnen een dun koper draadje kunnen spannen en vastplakken op je ballonnen.
Dan een een accu gebruiken om deze draad over de hele lengte te laten doorsmelten,waardoor de ballonnen gaan knappen.
Ik denk niet dat dit de brandveiligheid gaat bevorderen van zowel vloer als van de school waar dit gaat gebeuren.
Het is een idee maar of je er wat aan hebt is een tweede. :P

Veel succes er mee.
Een niet a technische vader. :P

Edited by Lontje
Link to comment

Je zou dan aleen alleen een paralel geschalkelde parallel geschakelde voeding naar iedere balon ballon moeten maken, en op iederebalon ballon een dun koperdraadje van een cm ofzo of zo, als je 1 lang draad neemt, brand hij door zonder alle balonnen ballonnen mee te nemen denk ik.

Let eens op je spelling a.u.b! Gebruik desnoods een spellingchecker, deze zijn als add-on te installeren in FF. (Prophet)

Link to comment

Ik heb zelf in het verleden wat geknutseld met elektrische ontstekingen waarbij het mij direct al opviel dat 9-volts blokjes in de praktijk eigenlijk nauwelijks vermogen kunnen leveren. Een stuk of 3-4 parallelgeschakelde blokjes, of nog beter een partij in serie geschakelde D-batterijen, zou het probleem wel aardig moeten verhelpen. Gezien de elektronica die in het circuit is opgenomen zou ik niet met hogere voltages gaan werken en de toename in vermogen langzaam opschroeven. Als het eenmaal werkt --> niet meer aanzitten.

Link to comment
Aangezien ik het maar voor 1 keer nodig heb vraag ik me af of het niet ook op een andere manier kan.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en een oplossing heeft.


@Hierboven.
Ik weet niet waar jij het over hebt Leander,ik zie namelijk geen oplossing in het door jou aangevoerde verhaaltje.
Heb je Mevrouw haar vraagstelling wel gelezen.?
Voor iemand die a-technisch is, is dit mumbo-jumbo taal namelijk. Edited by Lontje
Link to comment

Nou dat bedoel ik er anders echt niet mee hoor srry dat je het verkeerd opgevat hebt dan.
@Hierboven bedoel ik het geplaatste bericht mee.

Denigrerend zijn naar een ander kan nooit de bedoeling zijn.
Zal in het vervolg beter op mijn grammatica gaan letten.
:)

Edited by Lontje
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...