Jump to content
PyroForum.nl

weegschaal voor een tientje!


Guest tom12e

Recommended Posts

Guest tom12e

Heeft er iemand ervaring met de "Besthome EM 2855 ST"? Hij staat nu namelijk van 31,95 euro voor €10 en ik ga hem denk ik morgen halen.

kijkshop!

na zelf wat zoeken kom ik op deze site: beslist!

en ik vind hem er erg handzaam, duidelijk en stijlvol uit zien. ^_^

Edited by tom12e
Link to comment

Voor die prijs zou ik hem nemen, als hij verrot gaat koop je gewoon een nieuwe ^_^

Die zou ik niet halen, keukenweegschalen wegen pas precies per gram als je boven de 20 gram zit ofzo. En per gram is niet echt accuraat.
Ja het is verstandig om een preciezere er bij te nemen uiteraard, De combi is handig omdat goedkope precieze weegschalen vaak niet boven de 100 / 200 gram wegen.
En dat is irritant als je een hoop sas wilt maken zoals TT waar een grammetje meer of minder niet zo belangrijk is.
Link to comment
Guest tom12e
Die zou ik niet halen, keukenweegschalen wegen pas precies per gram als je boven de 20 gram zit ofzo. En per gram is niet echt accuraat.



Ik heb nu helemaal niks, dus is altijd beter. ^_^

---------------

Ik heb nog een beetje gezocht en ik kom op deze:

http://www.weegschaal.nl/shop/portable-weegschaal/kern-cm/

Maar ik ben bang als ik dan mijn duim er op leg dat ik hem dan al sloop ^_^.. Edited by tom12e
Link to comment
Ik heb nu helemaal niks, dus is altijd beter.

Als je de eerste 2 jaar niet meer sas maakt als een grammetje of 300 per keer is het weggesmeten geld. dan kun je beter aleen een precieze nemen voor bijna hetzelfde geld, en over 2 jaar die van je moeder stelen. Edited by High Density
Link to comment
Guest tom12e
Ik heb de Precisie pocket zak weegschaal 0,01 - 200 gram, 15 euro, maar die staat er niet meer op. 0.1g nauwkeurigheid is ook prima.



Oke, bedankt ik zal daar verder op kijken! Ik vind die met touch screen we erg mooi en precies!
Link to comment

Ik heb die met touchscreen net toevallig een weekje binnen, van detectorshop.
Het is een goed dingetje (100,01 gram met calibratiegewicht van 100 gram) en +/- 0.01 gram als iets niet in het midden ligt van het weegplatform.
Zeer handig zijn de gewone AAA batterijen.
Voor gewone pyrotoepassingen lijkt 0,1 gram me wel voldoende met een eventueel groter bereik dan 200 gram.

Link to comment

Je kan inderdaad het best die weegschalen van dealextreme bestellen. Daar heb ik er ook 2 van. Kosten weinig en werken goed genoeg.
Meerdere weegschalen hebben vind ik zelf het handigst. Het is maar een kleine investering. Ik heb er eentje van 0,001g/20g, eentje van 0,01g/100g en eentje van 1g/2kg. Die twee kleinste heb je voor pyro misschien inderdaad niet eens nodig, ik gebruik ze dan ook nooit daarvoor. Die zijn voor mijn syntheses en experimenten.

Link to comment
Guest tom12e
Lol, misschien de eerste keer dat je ooit met een weegschaal werkt? :P Dat is om je weegschaal terug op 0g te zetten nadat je er een potje of iets dergelijks hebt opgezet. Misschien zegt bruto=tarra+netto je iets?



Haha, ik noem dat zelf de zero-knop ^_^. Ik kende die benaming niet en brutto=tarra+netto zegt met niets, maar na wat zoeken herinner ik het wel maar dan niet als bruto=tarra+netto. Het is niet de eerste keer dat ik met een weegschaal werk, maar wel de eerste keer dat ik zelf een 0,01 grams weegschaal krijg/gebruik ^_^.

Gebruik hoofdletters en verzorg je posts! Laatste waarschuwing. (Prophet)
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...