Jump to content
PyroForum.nl

Wat ben je kwijt aan het produceren van een eigen stuk vuurwerk


sisly87

Recommended Posts

Beste leden, ik zal me even voorstellen.

Ik ben een vuurwerk liefhebber van 23 jaar, hou er van om sinds kleins af aan me met vuurwerk bezig te houden.

Een korte tijd geleden heb ik dit forum gevonden, en ik moet eerlijk zeggen de stukken die door leden worden gemaakt echt prachtig zijn.

Ik ben me er langzaam in aan het verdiepen.

Ik vond het nuttig om deze post te openen, omdat ik zoiets nergens kon vinden op de site.

Na het zien van de gruwelijke masterpieces zoals; mortieren, shells, pijlen etc.

Zelf ben ik toch nieuwschierig geworden naar wat de kosten zijn, als je een eigen creatie hebt gemaakt vermeld dan even de prijzen en het totaal bedrag waarbij men vervolgens ook foto's of filmpjes kan plaatsen van het eindresultaat.

Ik hoop op mooie reacties!

peace, en ga allemaal zo door! alvast een fijne 2011 toegewenst

Ciao. Sisly

Link to comment

Het lijkt me een beetje een zinloze actie om voor een newbie uit te gaan rekenen wat een enkel device kost.
Er gaan in een enkel device al gauw 30 verschillende materialen met elk hun eigen prijs.
Ik ga er wel vanuit dat ze PTS goedkoper zijn als commercieel, maar dan moet je wel vooraf iets van 500 euro investeren, voordat je een beetje uitgebreid en onder de prijs kan gaan pyro'en.

Link to comment

Als je goedkoop wilt,moet je gewoon je device`s kant en klaar kopen.
Net wat mede fanaten hier-boven al aangeven,een prijs per stuk is moeilijk aan te geven.
Voor mijzelf weet ik wel dat ik op zo`n 600 a 800 euro per jaar zit met bestellingen end.
En dan reken ik mijn uurloon er nog niet eens over heen.
Dus als je zo zou rekenen kan je beter kopen. ^_^

Kan je een heleboel consumenten vuurwerk voor kopen,voor 700 euro.

Maar maak het liever zelf,is een hobby en je leert er ook nog eens wat van,en je maakt vrienden in je eigen omgeving met mede pyro`s.

Dus ik denk niet dat het zinvol is om hier een prijskaartje aan te hangen.(Wil ik ook niet, anders is de lol er snel af.)

Ik wens jou ook een goed 2011.

Link to comment

Beste leden, het is een beetje anders overgekomen.

Het is niet echt een berekening voor mij, maar ik dacht dat het wel leuk zou zijn om erbij te plaatsen wat je totaal bent kwijt geraakt voor een eigen stuk vuurwerk.

Dit heeft niets te maken met het goedkoper of duurder uitkomen dan commercieel vuurwerk, haha het is natuurlijk een hobby of het nou duurder of goedkoper is.

Maar als leden nou hun materialen erbij plaatsen en de prijs ongeveer en dan totaal opgeteld, kunnen we veel van elkaar leren en krijgen we informatie van elkaar over het goedkoper aanschaffen van materialen bijvoorbeeld.



Ciao!

Link to comment

Beetje onnuttig om de prijs van 1 device proberen uit te vissen, niet? Zoals hierboven al gezegd hangt dat van zó veel factoren af dat het niet echt mogelijk (of simpel) is om de kostprijs van een device te berekenen. En wat ben je er dan uiteindelijk mee...

Als (zoals je hierboven vermeldt) de enige reden is om te weten of je goedkoop inkoopt dan kan je het beter niet op zo'n omslachtige manier doen en gewoon direct prijzen van grondstoffen gaan vergelijken (wat trouwens verboden is op dit forum omdat dit leidt tot verkapte bronvermeldingen). Lijkt me veel doeltreffender dan de prijzen van een afgewerkt stuk te gaan vergelijken. Immers, iemand die groot inkoopt is altijd goedkoper af.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...