Jump to content
PyroForum.nl

Wilgen meal rocket


Recommended Posts

Nooit een fles gebruiken om je pijltje te lanceren, dat kan enkel met babypijltjes. De stok is btw massa's te lang, en de verhoudingen zijn nog niet optimaal. Veel test plezier!

Owhja, dit kon in het pijlentopic ipv een nieuw aan te maken.

En owh ja een terugkerende opmerking voor ieder,

GEBRUIK EEN VIDEOBEWERKINGSPROGRAMMA

Edited by danny db
Link to comment

Heel leuke pijl Rens.Kan je misschien wat specs met ons delen?Zoals brandstof samenstelling,core,venturi,huls afm.etc.
Kortom,vertel eens hou je hem gebouwd hebt.
Je gaat in de goede richting.Trek je maar niets aan van zogenaamde constructieve kritiek,die woordelijk niet aangenaam is.

Link to comment

Be a man, kritiek is iets dat je zal moeten leren slikken in je leven. Ik had als reactie ook 'leuk pijltje' kunnen zetten, hier had je echter NIETS aan gehad. Het gaat de goede richting uit en ik geef enkel maar pointers om het helemaal de juiste richting uit te laten uitgaan.

kaotch, serious....?

Link to comment

Laat Rens nu eens de specs geven.Dan kunnen alle leden hiervan iets leren en iets toevoegen wat van waarde is.Misschien
kan JIJ dan eens jouw specs gaan geven hoe het dan wel zou moeten zijn.Ik dacht dat dit de opzet is van een forum.
Constructieve kritiek begint met eerst te begrijpen,na info te hebben ontvangen,wat doe jij en ik fout en hoe kunnen we dat
met elkaar oplossen.
PERIOD!

Link to comment

Ja en laten we daarna allemaal elkaars handje vasthouden en een wandeling gaan maken.
Danny heeft gewoon gelijk. Zijn eerste post komt misschien wat kortaf over maar zo is hij totaal niet bedoeld. Hij geeft eerst al twee goede tips en daarna een hint. Als hij zomaar direct alle werkende verhouding van hem gaat posten en alle info die nodig is om een perfecte pijl te maken, dan is hij klein beetje bezig met spoonfeeden (wat we hier ook niet graag zien). Want die info is allemaal te vinden op het forum. Daarbij komt dat al dat getest, vanaf je eerste prutspijl tot je eerste perfecte pijl toch leuk is? Dan voelt de beloning die je dan krijgt toch veel beter aan?

Btw kaotch, gebruik a.u.b. spaties achter je punten en komma's. Dat maakt het toch echt veel aangenamer om te lezen.

Link to comment

Bovendien is het ook niet zo dat er iets als 'perfecte specs' is. Iedereen zijn meal is weer van een andere kwaliteit. Als je vraagt naar iemand zijn specs doe je dat omdat je benieuwd bent, verder heb je er zelf toch niet heel erg veel aan, ik weet namelijk niet hoe snel mijn meal is vergeleken met die van Rens. :D

Over het pijltje, ziet er opzich prima uit maar ik denk inderdaad ook dat je stok wat te lang is, verder zou ik zeggen blijf testen voor een optimaal resultaat, ik denk dat je er met snelle meal wel wat meer uit kan halen.:D

Edited by Sharkie
Link to comment

Hallo ik snap ook wel dat kritiek goed is maar. Ik zal je mijn spec geven.

Verhouding meal: 75/15/10 Wilgen houtskool uiteraard zelf gemaakt. Gevijzeld met de hand. Verdomde snel naar mijn zien vergeleken met de normale barbeque houtskool.

Huls: pvc 16mm
core:
Venturi: Sorrie volgens mij is dit de diameter van het gat dat je boord toch? En dat is 4mm.
Eindstop: betoniet uiteraard eerst gevijzeld daarna in de hulz geramd.

Dit is het zo'n beetje :D
Volgende stap is een payload er zorgen dat de pijl recht omhoog gaat. Heeft iemand tips over de payload. Moet ik beginnen met wat pulverone als payload. Of proberen chrysant sterren te maken?

Groeten Rens

Link to comment

Voor je aan de payload begint is het aangeraden om je pijl optimaal en 100% betrouwbaar (leest ook wel eens als consistent) te maken. Daarna heb je nog heel wat te testen: hoeveel kan hij tillen, hoe realiseer ik de doorvoer, hoe maak ik mijn payload...

Deze stappen moet je zeker doorlopen, je moet altijd in het achterhoofd houden dat je nog steeds een potentiële brandstichtingsdevice maakt!

Link to comment

goede tip danny dit ga ik ook doorlopen. Kan je me vertellen hoe ik kan testen hoeveel kracht mijn motor heeft. Ik heb eerdere topics gelezen over het maken van payload. Met een mengsel van betoniet buskruit 50/50 dat dit een vertragende werking heeft waardoor je payload knal bijvoorbeeld aangestoken wordt.

Ik ben ook nog van plan een ballmill te gaan bouwen gelukkig komt de herfstvakantie eraan :D

Gr

Link to comment

De caparciteit van een raketmotor kun je testen dmv een zogenoemde 'static test' of door payloads met dummygewicht te nemen. Verdere vragen die je stelt staan al in andere topics over pijlen vermeld. Je zou er goed aan doen deze eerst te lezen voor je dingen vraagt. Verder geen probleem, maar wanneer je je aanmeld op een forum wat al een aantal jaar draait, kun je er gewoon van uitgaan dat veel beginnersvragen al beantwoord zijn en niet iedere keer opnieuw worden behandeld.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...