Jump to content
PyroForum.nl

Shells


Weirdo

Recommended Posts

Bedankt voor de leuke reacties.
Krijg nou nog meer zin om hem af te steken =P.
Nu de vraagjes :

@Moreno:

Ik heb gebruik gemaakt van timefuse.
Het kraft papier komt bij de Bruna vandaan en ik heb het gewogen en ik kom uit op 65 gr/m2.
Het pasten is gedaan met de 3-strips methode (bedankt voor de tuts =D) en in totaal 7 lagen.
De break bestaat uit ricehulls en een beetje whistle mix. Exacte hoeveelheden heb ik niet.

@Explosive:

Mijn cup is een stuk wc-rol. Deze is in een laagje kraft gerold en aan de shell geplakt.
Het kraft steekt een beetje uit zodat je het kan inknippen.
Het shietlont gaat dan via de onderkant het cupje in en dan vouw ik de uitstekende reepjes kraft dicht.
Hierover heen gaat nog een stuk kraft en dan zit het goed vast.
Ik heb bij de D1 ook nog een reep kraft over de omtrek van de cup geplakt zodat de lont beter vast zit.

Ik hoop dat het duidelijk is.

Groet,
Kauyon

Edited by Kauyon
Link to comment

Voor de quickmatch kan je ook een miniscuul drupje hotglue gebruiken :lol: Zit vast genoeg voor quickmatch. En is geen werk, want je kan gewoon een aansteker bij je staafje hotglue houden, dus je hoeft niet eerst je hele lijmpistool op te warmen.

Link to comment

Dat vind ik een slecht plan. Als je met een shell bezig bent ga je niet met aanstekers en het bij behorende vuur lopen klooien. Dat doet me denken aan het verhaal van iemand die zijn been kwijt raakte omdat ie een lijmdraadje aanstak waardoor zijn HE charge in brand vloog. Gewoon uit principe: Niet met open vuur werken op je werkplek!

Edited by explomaan
Link to comment

Een aap met maar één been :lol:. Ben het wel een beetje met explomaan eens, bij mij verbrand m'n hotglue ook gewoon als ik 't direct aansteek :D .

Ik doelde meer op de wat zwaardere (can) shell's, je ziet soms ook wel dat er touw omheen wordt gedaan en dat ze daaraan omlaag gelaten worden. Bij 3'' en 4'' shell's zal het nog niet zoveel verschil maken waaraan je ze laat zakken denk ik.

Kauyon, ik snap je punt. Maar wat wel het risico is met de zwaardere shell's is dat je qm wordt afgekneld door het gewicht van je shell. Daarom doe ik het altijd door een gat aan de zijkant van m'n liftcup. M'n liftcups zijn sowieso meestal niet meer dan een plastic boterhamzakje + qm leader erin en daarover dan wat (gom)tape om bescherming te bieden tegen mogelijke gloeiende resten van 'n vorige shell in de bodem van de mortier.

Link to comment

Mooi dingetje hoor.
Je kan ook je match vastplakken met houtlijm aan de shell, werkt ook goed.

Nog even over de quickmatch, ik haal hem zeg maar gewoon door een lusje bovenop de shell, maar heeft het nog enig invloed op de lift dat hij mee omhoog gaat?
Bij mij doe ik hem gewoon tussen de shell en liftcup naar binnen.

Link to comment

Een goedenavond allemaal!
Mijn eerste shell is afgestoken en ik moet zeggen, een groot succes.
Uiteraard verbeterpuntjes, maar die nemen we mee voor de volgende shells.
Het is een 3 inch TT met een TT comet.
3Inch_TT.avi
Voor de volgende keer iets verder achteruit gaan staan zodat heel de shell erop komt :lol: .
Ik hoop morgen een 3 inch D1 af te steken.

Commentaar is uiteraard welkom!

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...