Jump to content
PyroForum.nl

Gomtape Dispencer


Weirdo

Recommended Posts

Ik heb een gomtape machine gebouwt omdat ik een beetje debiel werd van dat stroken snijden en zo, Ofwel, luiigheid eerste klas. :lol:
Ik heb hem gebouwt nadat ik er 1 op passfire heb gezien. En als je daar lid wilt worden dan zou ik het nu doen, de dollarkoersen staan niet echt hoog ofzo. Omgerekent kost het nu 32 euro voor een jaar. En het is daar echt een schat aan info. Ze ontleden zelfs chinese shells, ook patterns en cannister.
Maargoed, het is een beta versie die ik in een uurtje bedacht en gebouwt heb. Het ziet er niet uit, maar morgen ff wat mooi hout van mijn werk meenemen en de echte bouwen, die zal ook een stuk minder lomp en groot zijn.


Dit is hem in zijn geheel, om te weten lang mijn stukje tape moet zijn heb ik ff een plakband op het bureau geplakt.


Ik het bakje zitter 2 gleuven net iets lager dan de hoogte van de spons, zodat je plakrand er niet via de randjes erafslipt. hierbovenop zitten nog 2 andere droge sponzen en daarna de deksel erop geduuwt, dan zit de gomtape lekker tegen de vochtige spons. Je kan een klein laagje water in het bakje laten staan.


Hier zie je dat de tape in het bakje verdwijnt.


Dit is mijn mechanisme om het af te scheuren, 2 houtjes met een stanleymesje ertussen geklemt, dit werkt echt optimaal, maar mischien koop ik nog wel een echte plakbanddispencer en sloop ik daar het snijrandje eraf.

Dit is hem dus, om hem uit te testen heb ik net een 3 inch shell gepaste, en damn, wat ging dat snel een makkelijk met dit ding, was maar 5 minutjes bezig ofzo.

Link to comment

Deze heb ik net gebouwt.


Stuk kleiner en makkelijker op te bergen, is al iets mooier, maar nog niet goed, ik heb iniedergeval de goede maten nu. Ik heb dit namelijk met de hand gezaagt. Moet binnenkort met de cirkelzaag op me werk alles goed en recht zagen.


Heb op me werk met zink 2 hoekjes gemaakt, ik heb ze iets naarbinnen gebogen, dus als je de schroefjes aandraait zitten ze pas strak tegen elkaar, dat is makkelijk om het mesje te vervangen.

Die met dat dwarsmesje komt nog, maar moet morgen nieuwe mesjes halen bij de bouwmarkt.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...