Jump to content
PyroForum.nl

GD (1-2 micron).


Warez

Recommended Posts

Continent van herkomst: Azië
Zuiverheid (Al): 99,80%
Actieve metalen (Al): 98,80%
Deeltjesgrootte: 1-2 micron
Parikelform:-Verstoven gas verstoven
Bulkdichtheid: 1.462g/cm3
Kopergehalte (Cu): 0,0005%
IJzer (Fe): 0,1076%
Percentage van silicium (Si): 0,0712%
Vochtgehalte (H2O): 0,0092%


Nu tijdelijk te koop.... iemand ervaring mee? Ga geen bron geven, meeste weten wel wie dit verkoopt!
Vraag me af of je hier nog verschil mee zou merken ten opzichte van GD?

Edited by Warez
Link to comment

Maar deze aluminium lijkt me wel atomized, dat is tenminste wat ik afleid uit 'verstoven' en de dichtheid. Overigens is een eventuele coating van veel groter belang op reactiviteit. Ik heb een keer 5413H (3 um) vergeleken met Black000 (6 um) aluminium, waarbij die laatste grotere deeltjes heeft maar minder coating. Die laatste gaf een knal als los hoopje, de eerste hooguit een plof. Daarnaast is sneller niet zozeer beter voor flash, het maakt alleen je knal scheller.

Maar goed, dat is allemaal voor bekende soorten aluminium, ik denk dat uitproberen de enige optie is.

Link to comment

Gasverstoven is inderdaad atomised, wat niet echt optimaal is. Daarnaast staat er inderdaad niets vermeld over de coating en het (daarbij behorende) oxidegehalte. De zuiverheid van de aluminium die als grondstof word gebruikt zegt echt helemaal geen zak over wat je uiteindelijke resultaat is, dus die 99.8% zegt echt niets.

Aziatische blackhead is trouwens standaard aangelengd met 10+% koolstofpoeder, wat je dus absoluut niet moet verwarren met black000 en andere coatingloze zeer donkere aluminiumpoeders, die verder zuiver zijn.

Dit word in ieder geval nooit zo snel als eckhardt 5413H-SUPER. Maar aan de andere kant, wat voor vorm en oxidecoating je aluminium ook heeft, met 3 micron kun je prima salutes bouwen. Wellicht presteerd het net ietsjes minder bij gevallen met kleine hoeveelheden of minder opsluiting vergeleken met ´GD´. Maar een miskoop kun je er zeker niet mee doen als je onder de 40 euro per kilo blijft.

Link to comment

Ik ben blij dat ik een aantal maanden geleden het risico heb genomen 25 kg Black000 voor een mooi prijsje te bestellen.
Ik moet zeggen : ik heb er geen spijt van.

verder heb ik ook betere ervaringen met Black000 als met eckhart al-poeders.

Link to comment

:lol: 25 kg?

Vraag me af of je hier nog verschil mee zou merken ten opzichte van GD?
Daarnaast staat er inderdaad niets vermeld over de coating en het (daarbij behorende) oxidegehalte
Ik heb even gekeken, er staat bij 5413 79% actief metaalgehalte tov die special die 98,8 heeft(onder die zuiverheidsgraad), Deze heeft dan toch bijna geen oxide of lees ik het nu verkeerd?
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...