Jump to content
PyroForum.nl

Aansteeklont Maken


ZeRo_C

Recommended Posts

Het is geen pyrotechniek maar toch wel handig :P

Benodigdheden:
Keukenrol
Water

Zo Maken:
Pak 3 stukjes Keukenpapier en maak die nat. Leg ze op elkaar en rol het op. Wring het uit en leg het op de verwarming. Als hij droog is en je steekt het aan zal het ongeveer hetzelfde werken als een Aansteeklont. Ik heb het getest met een sterretje, die ging pas aan als de lont een vlammetje had. Ik zal binnenkort de lont testen met een rotje, kijken of die geen vlammetje nodig heeft. Het enigste nadeel is dat hij best vlug uit gaat.

Enkele Foto's:



Link to comment

Hij blijft best lang branden ja... maar het probleem is dus dat hij vlug uit gaat.. bij mij was hij kurkdroog(ik denk 13 uur op de verwarming gelegen) dus dat zal niet het probleem zijn denk ik... Ik heb er ook nog 1 liggen met 4 vellen wc-papier, die zijn dikker en korter. Ik zal hem binnenkort testen.

Link to comment

heheh, ik gebruik al liever een aansteker, overdag tenminste, dan loop je tenminste niet met zo'n heet ding rond, om 12 uur is dat natuurlijk een ander verhaal

en ik maak op het moment (voor de lol) ook een aansteeklont, door een katoenen draad om een dikkere katoenen draad heen te punniken (of hoe je dat noemt)

het resultaat ziet er wel profi uit, maar je bent er jaren mee bezig :P

Link to comment
heheh, ik gebruik al liever een aansteker, overdag tenminste, dan loop je tenminste niet met zo'n heet ding rond, om 12 uur is dat natuurlijk een ander verhaal

en ik maak op het moment (voor de lol) ook een aansteeklont, door een katoenen draad om een dikkere katoenen draad heen te punniken (of hoe je dat noemt)

het resultaat ziet er wel profi uit, maar je bent er jaren mee bezig :P


IDD :? en wat heb je eraan ? idd , niks
Link to comment
Ik steun 2tall, 20 cent, koop er gewoon een hele zooi en bewaar er een aantal, en in het ergste geval moet je een gasaansteker gebruiken :P


Ik steun 2tall ook, kopen voor 20 cent is inderdaad veel makkelijker... En inderdaad: men verveelt zich wel eens dus gewoon voor de lol een paar gemaakt.
Link to comment
Guest Richard

Een aansteeklont is inderdaad niet duur, maar blijkbaar gaat iedereen hier er van uit dat aansteeklonten het hele jaar door verkrijgbaar zijn.

Deze manier van aansteeklonten maken werkt prima. Ik ken er nog wel één, namelijk: Neem een stuk grof touw van natuurvezel (naam ben kwijt) en laat deze 5min in een verzadigde oplossing van KNO3 koken. Vervolgens goed laten drogen. 20cm heeft een brandtijd langer dan 13minuten.

Link to comment

Ligt eraan welke aansteeklonten je hebt gekocht. Je hebt rode en witte(voor zover ik weet) en de rode branden het langst(2 uur ofzo?). De witte maar 3 kwartier volgens mij. Volgend jaar koop ik alleen rode, nu had ik alleen witte en op de dag zelf 1 rode extra gekocht.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...