Jump to content
PyroForum.nl

4 Kanaals schietkist + ontstekers


Recommended Posts

Ik heb sinds enkele dagen deze schietkistjes + ontstekers binnengekregen. Ik verkoop ze op mijn webshop.



Met dit schietkistje is het mogelijk om bijvoorbeeld modelbouwraketten of vuurwerk van een afstand te laten ontsteken.

Kenmerken:
- 4 kanaals
- inclusief afstandsbediening (werkt tot op +- 50meter)
- werkt op 6 penlites (deze krijg je erbij)

De schietkist wordt geleverd zonder ontstekers of met 10, 15, 20, 25 of 30 ontstekers van 1 meter lengte. Elke ontsteker is eenmaal te gebruiken.
Deze ontstekers zijn speciaal ontwikkeld voor het ontsteken van viscolont;



De prijs van de schietkist is €35 inclusief verzendkosten.
De prijs van de ontstekers is €0,50 per ontsteker wanneer je ze er direct bij besteld.

Voor meer info, check; http://www.koopjegadget.nl/index.php?cPath=27

Link to comment

Wat voor frequentie werken ze op? Ik heb zelf ook zoiets gebouwt, en die stoort in bijvoorbeeld industrieterren best wel. Verder gaat de schakelaar flikkeren als je buiten zendbereik komt. Is deze veilig? Anders liever niet de moeite doen ze aan te bieden.

Link to comment

Op e-bay heb ik iets soortgelijks gezien, dat gebruikt hetzelfde zendertje (alleen dan zwart), en de ontvangers zijn 4 kleine losse blokjes met antenne. Die zitten op de druk bezette 433MHz freq, maar zijn wel gecodeerd.

Link to comment

Absoluut veilig, en waarop baseer je dit?
433mhz heeft nogal veel verkeer.
Zijn ze gecodeerd?

Grappig trouwens de zenders zijn rechtstreeks uit een fabriek uit china en zijn bedoel voor universeel gebruik.
Trouwens wat wel vervelend is is dat deze dingen op 12volt batterijen werken.

Edited by User1
Link to comment

De schietkistjes die Ignis bedoeld zijn totaal verschillend. Er is dus geen reden om aan te nemen dat deze ook op 433mhz zitten.
Verder zijn er in amerika al vele van deze schietkistjes op de markt en daar is iedereen er best tevreden mee volgens mij. Ik ben iig niet bekend met storingen of wat dan ook.

Wat bedoel je verder met gecodeerd? Elk kistje is iig ingesteld op zijn eigen afstandsbediening. En werkt dus alleen met deze afstandsbediening.

Link to comment

Ik heb een vaag vermoeden dat dit in het kastje zit:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...n%3D4%26ps%3D10

Zelf heb ik deze uit China laten komen en er zelf een kastje omheengebouwd met antenne, 100 meter haalt die met gemak. Ben er zeer content mee.
Die van mij werkt op 433 MHz en is gecodeerd.
https://pyroforum.nl/uploads/post-2227-1243553207.jpghttps://pyroforum.nl/uploads/post-2227-1243553198.jpghttps://pyroforum.nl/uploads/post-2227-1243553185.jpg

Edited by Piet
Link to comment

Die leverancier bedoelde ik dus.
Ik kan niet anders zeggen dan dat je dat erg tof gedaan hebt.
Het mooie met die relay schakelingen is dat het echt geen zak voorstelt om toe te passen maar dat het ongeloofelijk mooi werkt.
Ook vind ik dat de betrouwbaarheid bij HE en pyro wel ietjes uit elkaar mag liggen.

@pieter, ik vind het wel een beetje jammer dat je niet eens weet wat voor spul je nu eigenlijk probeert te verkopen.
Waar zijn de specs zoals: zendsterkte, frequentie, bereik , gevoeligheid voor andere zenders, puls vermogen etc etc.


Trouwens mods er is hier eigenlijk al een topic over en dit lijkt een beetje een dwaalspoor te worden.

Edited by User1
Link to comment
Ik heb de kistjes getest en ze werken uitstekend.

Ze zijn absoluut veilig in mijn ogen.



De schietkistjes die Ignis bedoeld zijn totaal verschillend. Er is dus geen reden om aan te nemen dat deze ook op 433mhz zitten.
Verder zijn er in amerika al vele van deze schietkistjes op de markt en daar is iedereen er best tevreden mee volgens mij. Ik ben iig niet bekend met storingen of wat dan ook.

Wat bedoel je verder met gecodeerd? Elk kistje is iig ingesteld op zijn eigen afstandsbediening. En werkt dus alleen met deze afstandsbediening.


Duidelijk toch? Laten we hem gewoon op zijn woord geloven. Vraag is gesteld, antwoord is gegeven, einde discussie.
Link to comment
  • 2 weeks later...

Omdat ik mijn vorige post niet meer kan editten post ik een nieuwe... Sorry voor dubbel.
Heb hem vanmorgen uitgepakt. Ontstekers branden lekkker fel wit :D.
Mooi kistje.

Eerste twee foto's verwijdert. L.


Het schietkistje met afstandsbediening:




Het schietkistje dat aanstaat:



Nog een foto dat die aanstaat:



De afstandsbediening:

Link to comment

Mooie pics.
Maar vind je het zelf niet ietwat breinloos om een foto van je eigen adres te plaatsen op een forum van een ,in Nederland nog steeds, illegale hobby?
Ik neem voor het gemak aan dat het zelf op naam van je moeder is gegaan, gezien de naam op het pakketje. Zal ze blij mee zijn als er trouble van komt.
Nu nog een filmpje waar je een beetje HE ermee afzet en je hebt snel prettig bezoek.

Zonder dollen, ik zou die eerste twee pics snel verwijderen. Of minimaal het adres onzichtbaar maken. Geen must, gewoon een tip.

Link to comment
Mooie pics.
Maar vind je het zelf niet ietwat breinloos om een foto van je eigen adres te plaatsen op een forum van een ,in Nederland nog steeds, illegale hobby?
Ik neem voor het gemak aan dat het zelf op naam van je moeder is gegaan, gezien de naam op het pakketje. Zal ze blij mee zijn als er trouble van komt.
Nu nog een filmpje waar je een beetje HE ermee afzet en je hebt snel prettig bezoek.

Zonder dollen, ik zou die eerste twee pics snel verwijderen. Of minimaal het adres onzichtbaar maken. Geen must, gewoon een tip.

Dankje....
Dacht dat het adres al onleesbaar was maarja zal die twee foto's wel even weghalen. EDIT: kan niet meer editten voor een rede , raar dat je na 1 dag al niet meer kan editten :D
goed dat sommige members zo alert zijn, en het is inderdaad op mijn moeders naam gegaan... Edited by mitchy112
Link to comment

Opzich is er niks mis met het bestellen van zo'n kastje. Ik bedoel maar te zeggen dat als ze écht zo streng controleren, ze makkelijk de IP-adressen kunnen linken aan de personen om een bezoek te brengen.
Als iemand een foto post van z'n schuurtje of een shell in de achtertuin is het met IP makkelijk op te zoeken.

Link to comment
  • 3 months later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...