Jump to content
PyroForum.nl

Nog 1 erbij

Nisei

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal.
Ik ben al jaren dol op natuurkunde en scheikunde experimenten maar heb verder weinig achtergrondkennis.
Wel heb ik een aantal jaren met veel verschillende chemicalien gewerkt toen ik zelf mijn recepten voor fotochemicalien maakte (toen was alles nog makkelijk verkrijgbaar).
Een vriend van me komt net van de Laboratoriumschool en is ook dol op experimenten en brouwsels en het leek ons leuk om er eens mee bezig te gaan.
Ik zal mijn kennis hier eerst maar eens gaan verruimen door flink bij te lezen en dan rustig aan beginnen met Bengaals vuur ofzo...
In ieder geval een heel leuk forum!!!

Posted

Welkom, lees de regels eens door en heb een veilig en leerzaam verblijf.
( ja vervelend heh dat chemicalien steeds ietsjes moeilijker zijn om te krijgen)

Posted

Ik begin toch een beetje te denken dat we mensen naar een chemieforum moeten verwijzen.
No offense, at all, maar hiervoor is er ook al een member gejoint die vervolgens vertelde dat ze hier voornamelijk voor chemische "expirimentjes" zijn.

Natuurlijk is iets als bengaals vuur wèl pyro-related.

Welkom Nisei, wil je nog iets kwijt over je leeftijd, opleiding en leefomgeving? :lol:

Posted
Ik begin toch een beetje te denken dat we mensen naar een chemieforum moeten verwijzen.
No offense, at all, maar hiervoor is er ook al een member gejoint die vervolgens vertelde dat ze hier voornamelijk voor chemische "expirimentjes" zijn.

Natuurlijk is iets als bengaals vuur wèl pyro-related.

Waar slaat dat nou weer op? Ook mensen met interesse voor algemene chemie zijn hier van harte welkom. :lol:
Posted (edited)

Dat snap ik, en daar is ook zeker niets mis mee. Maar misschien is de naam pyroforum misplaatst geworden, aangezien het véél meer omvat.
(Nee dat betekent niet dat ik voorstel de naam te veranderen)

Edited by Hardcore Bob
Posted

Welkom :lol:

Ik vindt chemie experimentjes ook prachtig, het liefst combineer ik pyro en chemie. De meeste chemicaliën wil ik altijd zelf synthetisteren en dan een pyro compositie van maken. Alhoewel ik meestal "gewone" chemie proeven doe met mijn zelf gesynthetiseerde chemicaliën.

Posted

Net als pyrobass combineer ik ook pyro en chemie (die 2 zijn trouwens onafscheidelijk als je het mij vraagt). Mijn interesse gaat echter vooral uit naar experimenten met vuur, rook en knallen dus wat dat betreft zit ik hier echt wel op het goeie forum hoor :lol:
Leeftijd en omgeving? Ahum, ik ben 41 en breng daarmee de gemiddelde leeftijd van de leden volgens mij flink omhoog... Ik woon in het noorden van het land.

Posted (edited)

Verstandiger en slimmer?
Hmmmm, als mensen om me heen dat nou ook eens van me zouden zeggen... :lol:

Edited by Nisei
Posted

Vroegah, toen maakte men vuurwerk met chloraten en rode fosfor erin. Of dat verstandig is mag je zelf beoordelen :lol: .

Anyway, een leerzaam verblijf toegewenst namens mij.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...