Jump to content
PyroForum.nl

Drogen van rookbom

Guest

Recommended Posts

• 1 month later...
  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Ik heb mijn oven op 110 graden gezet de doeken er in gelegd voor 5 min even laten drogen en ze waren keihard, maar ik neem aan dat jij nog zo'n ouwe oven hebt, dan zou ik de klep gewoon dichtlaten :wink:

Posted

ik heb een oven/magnetron combi met allerlei mogelijkheden(3D verwarming ofzoiets, crisp, grill...)
is dit dan ook veilg om te doen? :roll:

• 4 weeks later...
Posted

heee mensen.... ik heb laatst ook een kas rookbom gemaakt maar dat drogen lukte niet echt goed. ik had een keukenrol op 120 graden (eerst voorverwarmen) maar na een half uur was de rol wel veel droger maar om nou te zeggen dat ie helemaal uitgedroogd was :? ik heb zelf (naja.. me ouders) een aegon turbo oven

Posted

weet je, soms al hij nog niet helemaal droog is, zou je toch denken, moet ik hem niet iets langer laten drogen :wink: als ik die van mij op de verwarming laat drogen duurt het gemiddeld 8 uur.

Posted

ja maar als je verder leest in deze topic schrijven mensen dat als je je hoopje natte kas rookbom op 5 minuten op 110 graden laat verwarmen dat hij al droog is

Posted

of doe ze in de magnetron :roll:
kan je ten minste echt lachen 8) , nou ja jij wel maar je ouders niet!

uhm.. komt mij bekend voor :wink:
30 sec erin en hij begon al te roken :)

• 3 weeks later...
Posted

Ik heb het vandaag geprobeert in de oven maar na een half uur waren ze nog niet droog.
Ik dacht hebben jullie een hete lucht oven dat het daarmee wel werkt want ik heb een elektrische oven.

Posted

Ik ben op dit moment ook mijn doeken aan het drogen in de oven (hete lucht)

Ik heb hang ze er een half uur in op 80'c en ze zijn echt knetterhard. Geduld is een schone zaak :wink:

Posted

En volgens mij bedoelt hij daarmee van die doeken ( niet keukenpapier ) die soms van een soort plastic achtig iets zijn gemaakt, die zijn vaak voor versiering, ze nemen ook geen vocht op.

Posted

oke dit mag nu stom overkomen maar keuken papier is toch niet van plastic????

Er zijn inderdaad keuken doekjes, die op plastic basis zijn! en als je goed gelezen had, zie je dat Gamekeeper een Algemene reply geeft.
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...