Jump to content
PyroForum.nl

Mijn eerste shell


DKill_

Recommended Posts

Gisteren was een mooie dag voor mij, omdat ik mijn eerste 2" D1 shell heb geschoten.
Het was ook overigens mijn eerste goede pulverone, eerste quickmatch, eerste MCRH en eerste spolette. Vandaar dat ik zo blij ben dat hij de uitwerking kreeg die ik had verwacht :lol:
De shell zelf woog 42 gram, had 4.2 gram lift, en MCRH als break.
De break zelf vond ik niet zo heel erg mooi, maar dat maakt verder ook niet uit, want het belangrijkste was dat de shell goed omhoog ging en met de juiste timing af moest gaan.

Wat wel merkwaardig is, is dat vlak voor de break de spolette de shell een stukje naar rechts voortstuwt. Dit komt waarschijnlijk omdat ik de spolette niet hard geramd heb.

10022009182.mp4

Link to comment

Ziet er goed uit! :lol: Het lijkt me sterk dat het door de spolette komt, er staat verder boven de grond meestal ook een hardere wind. Misschien dat het daardoor komt? Hij stijgt trouwens erg snel, wat voor koolstof heb je gebruikt in de pulver?
Ik dacht eigenlijk dat jij al verder was dan 2" qua shells, of is het voor het eerst dat je deze combinatie van technieken gebruikt?

KR, Lennard

Link to comment

Eigenlijk zijn nu pas alle puzzelstukjes inelkaar gevallen, waardoor ik nu eindelijk echt serieus kan beginnen met pyro.
Ik heb namelijks onlangs wat geinvesteerd, ik heb een kogelmolen, hemi's, een zeef en katoentouw gekocht.
Mijn pulverone van vroeger zonder kogelmolen was echt zo bagger slecht dat je er echt niets mee omhoog kreeg, maar nu is dat wel anders. :)

Dit was mijn allereerste shell ooit, alle technieken waren nieuw, dus heb ik alles zonder te testen op de quickmatch na, gemaakt en meteen op de shell toegepast.
Vandaar dat het een groots succes was voor mij, want alles deed precies wat het hoorde te doen. :lol:
Omdat dit zo'n groot succes was, denk ik dat ik meteen naar 3" overstap.
Als je goed kijkt zie je een klein pufje met vonken uit de shell komen waardoor hij naar rechts schiet vlak voor de burst.

Ik ben nu ook bezig met 16mm ID pvc pijlen maken, maar ik heb soms nog CATO's als ik de venturi kleiner boor dan 6.5mm, en een diepere core dan 2-3cm. Mijn meal is gewoon te sterk.
Het was de bedoeling dat het wilgen pulverone zou worden, maar omdat het net iets te nat werd moest ik ook wat grenen meal erdoorheen gooien.

Link to comment
×
×
  • Create New...