Jump to content
PyroForum.nl

Vuurwerkshow


|>>BulleT<<|

Recommended Posts

Guest Richard

De luchtdruk kan als nog niet weg. Kans is groot dat je straks gescheurde trommelvliezen hebt. Oppassen dus! Die scheikundeleraar is volgens mij een dikke leek en vindt het maar wat mooi al die spectaculaire dingen.

Link to comment
  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Richard

Naar mijn idee gaat jullie dit nooit lukken. Ik hoop van wel, maar ik weet vrijwel zeker van niet.

Je hebt zondag de chemicaliën besteld. Meestal bekijken bedrijven dinsdag of woensdag pas hun fax of e-mail na. Vervolgens maken ze de bestelling klaar en aan de eind van de dag worden al deze bestellingen naar de vervoerder gebracht. De volgende ochtend vertrekt de vervoerder met jouw pakketje. Dan is het al woensdag of donderdag! Je moet dan nog de chemicaliën fijn maken en mixen met liefde en begrip.

Daarnaast heb ik nog een aantal vragen, namelijk:
*Wat waren de totale kosten (inclusief verzendkosten)?
*Betaalt jullie school deze kosten?
*Wat voor vuurwerkstukken zijn jullie van plan te maken?
*Welke chloordonor willen jullie gebruiken?
*Hebben jullie een vergunning/toestemming van de gemeente gekregen?

Link to comment

De chemicaliën zijn al fijn gemalen.
De totale kosten incl. verzend en BTW kosten bedragen 63 euro.
De school betaald deze kosten NIET! omdat wij deze hebben besteld zonder school.
wat wij van plan zijn te maken is o.a. Flash en gekleurde vuur consumpties.
Vergunnig/toestemming? euh.... nee :oops:

Dit is namelijk los van dat project van school. :wink:

Link to comment

Denk er maar niet aan om met BaCO3 groen te kunnen maken, ten eerste zuigt BaCO3 en daarbij zie ik geen sprake van een chloordonor, dan wil ik ook nog weten hoe vlug je sterren enzo zal laten drogen en fountains maken want een rood vlammetje is nu niet bepaald spectaculair, maar goed, we zullen zien hoe dit afloopt.

Link to comment
Guest Richard
wat wij van plan zijn te maken is o.a. Flash en gekleurde vuur consumpties.


En met metaalpoeders en oxidatoren zijn jullie van plan Flash te maken? Tevens heb je voor het maken van gekleurde vuur composities een brandstof nodig die bij verbranding geen kleur afstaat! Zwavel geeft bijvoorbeeld een blauwe kleur af en maakt de sterren vele malen gevoeliger!
Link to comment

Ik ga ervan uit dat je dan een leverancier hebt die enigszins zuivere PVC kan leveren, want gewone PVC buizen zitten zo vol met weekmakers dat het gewoon troep is. De grijze harde buizen bevatten dacht ik de minste weekmakers, maar echt geschikt waren ze dacht ik niet.

Link to comment

Erg tof dat jullie op school een showtje mogen geven :P

Ik werk zelf op een school (als TOA) en wij doen wel wat proefjes met vuurwerk in de klas (buskruit afsteken in verschillende verhoudingen e.d.) die de kinderen zelf mogen doen. De leuke dingen doe ik zelf.

Het lijkt me gaaf als er leerlingen zijn die iets met pyro doen, ik kan wel wat hulp gebruiken met een open dag. Doe nu zelf een chemische show, maar het kan altijd mooier:)

Veel succes met jullie show!!

Greetz.


Edit by exhile, Tyneman, kewl is een negatief woord voor mensen die zonder geld en moeite harde knallen willen maken.

Link to comment

Tnx! maar is al gedaan. :wink:
Het stelde niks voor... alleen carbid schieten in de gang! Wat overigens wel lache is. :P

maar hoe dan ook, ik heb een vraagje:
ik kan niet vinden wat para-nitroaniline red is. (hier mee bedoel ik de nederlandse vertaling: ik krijg namelijk, paragraaf-nitroaniline rood, maar dat zal het wel niet zijn). :wink:

bvd BulleT

Link to comment

Bedankt voor de link, maar er is een probleem.
Ik heb ze allemaal afgezocht, en bij alle naar de bruto formule gekeken. Want die van para-nitroaniline (red) is C16H11N3O3, en deze stond er niet bij... Dus nu weet ik nog steeds het nederlandse woord hier niet van... Kan iemand me verder helpen alstublieft? :roll:

bvd, BulleT 8)

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...