Jump to content
PyroForum.nl

Soort Van Comeback Jaarwisseling 2008/2009


Pyrofanatic

Recommended Posts

Hallo allemaal, eerst even de beste wensen enzo.

Na een lange tijd afwezig te zijn geweest op dit forum begon ik in december toch wel weer de vuurwerk kriebels te krijgen.
Ik ben maar weer eens bezig gegaan, met wat shells starmines en knallers in elkaar te zetten.
Wel weer leuke resultaten, Waaronder mijn eerste perfecte shell ;)
Ik heb geen idee hoe je die frames in m'n bericht komen dus doe ik het maar met de links plaatsen.

Mijn Beste shell van de avond; 2 Inch ball shell, D1 stars met core's van een romeinse kaars.
http://www.youtube.com/watch?v=s2MhApTvhC0

Mooie 1 Inch starmine, jammergenoeg camera kwart slag verkeerd gehouden. En stonden we iets te dicht bij.
http://www.youtube.com/watch?v=x4Mzu7wr2Ik...re=channel_page

Signal rocket met een te lichte / kleine motor. Dit was een oude van 7 maanden geleden.
http://www.youtube.com/watch?v=LKNJeqp87Tw...feature=channel

Ik ga niet alle links er tussen zetten, maar neem gerust een kijkje op mijn youtube chanel. Daar staan nog wat leuke filmpjes van commercieel illegaal vuurwerk.
Verder had ik nog 3 andere shells wat knallers en nog een starmine af geschoten. Maar deze zijn allemaal niet zo bijzonder goed gelukt.

Mischien dat ik de hobbie weer op pak, maar dat weet ik nog niet. Ben momenteel te druk met andere zaken.

Groeten Pyrofanatic

Link to comment

Zo, even zonder grappen, die camera van jou heeft wel een heel vet beeld opgepikt van die signaalraket, je ziet daar een mooie lichtflits op één frame staan... Meestal mis je die net...

De rest is ook mooi moet ik zeggen, en die camera op z'n kant, tsjah, ik kwam er laatst achter hoe je foto's moet draaien (en zo dat als je ze upload ze nog steeds gedraaid zijn...). Zoiets moet ook kunnen met video's.

Kees.

Link to comment

Die shell was mooi ;). Met wat breakte je?
Je kan je video's omdraaien in window moviemaker, kan je heel snel en simpel doen.
Met mijn camera heb ik een frame per frame kan je altijd mooi een flits van 2 frames checken :P .

En hierboven, nee er is een dunne grens met kw3ll maar hij staat daar mijlenver van af.

Edited by danny db
Link to comment

Bedankt voor de positieve reacties.
Haha die chain thunder is niet zelfgemaakt, zou wel een hells karwijtje zijn om zo iets te fixen:P Ik zie het al voor me knallers met 4 gram flash en dan 800 achter elkaar ;)
Tja de kwaliteit van me camera valt me echt 100 % mee want het is gewoon een telefoon waarmee ik gefilmt heb. Voor de geintreseerden; Een Sony Ericson Cybershot, met 8 MP camera.

Dat van die romeinse kaarsen slopen heb je deels wel gelijk in. Maar dit was een oude lading stars. Aangezien ik gestopt was. En het effect vind ik eigenlijk wel leuk.
Maar ik maak normaal gesproken mijn stars gewoon op de normale manier met peper korrels oid. Het waren dus een soort left overs.

Die shell breakte overigens met pulverone en ik denk een halve gram Dark German flash in een zakje. wel lekker dik gepaste.

Wie weet komen er over een tijdje weer wat foto's en video's van mij.

Groeten.

Link to comment
Ik zie het al voor me knallers met 4 gram flash en dan 800 achter elkaar ;)


Was het maar zo'n feest. In een chainthunder-nitraatje zit maar een half grammetje.
Voorderest, mooi spul wat je gemaakt heb. Ga zo door. Edited by sueno
Link to comment
Ga zo door.

Ik hoop het, en zal mischien binnekort weer wat tijd vrij maken.

Ik denk dat een chain thunder nitraat wel iets meer flash bevat, zo rond de 1 gram. De knal die er vanaf komt, komt ook wel in de buurt van een weco corsair, die 1.5 gram kwaliteits flash bevat. En hoeveel gram er in een nitraat zit is ook verschillend. Ik heb ze hier nog liggen met een 1.9 grams vulling ;).

Voor de rest, hoe je een compo over je stars krijgt? Lees het Stars topic maar door, Maargoed mix dextrine door je compo, bevochtig je stars en rollen maar.

Edit* Danny was me net voor. Edited by Pyrofanatic
Link to comment
Ik denk dat een chain thunder nitraat wel iets meer flash bevat, zo rond de 1 gram.


Nee, ik heb het kruit van 5 van die dingen gewogen.

De knal die er vanaf komt, komt ook wel in de buurt van een weco corsair, die 1.5 gram kwaliteits flash bevat.


Zou ik persoonlijk niet geloven, maar jij hebt het getest neem ik aan. Toen ik een keer een paar losse chainthundernitraatjes afstak, vond ik ze niet hard, het is het achter elkaar doen knallen van al die dingen wat voor de herrie zorgt. Ik heb hier nog trueno ricasa's n4 liggen, die hebben 7 gram kwaliteits flash ;).

Edit: Er zit 250gram in een 500shots ct(bron: freakpyromaniacs) Dus dat klopt wel. Edited by sueno
Link to comment

hmm over die trueno's die hebben na mijn weten, toch echt maar vier gram kwaliteits flash. Maakt verder niet uit want ze knappen wel ongeloofelijk lekker.
Dat van die chain thunders zou best kunnen, mischien een beetje kewl voorbeeld. Maar als je een rotje los afsteekt is het niks. Maak je er een "taart" van van 2 sloffen lijken ze ineens een stuk harder.

En idd met die weco heb ik het getest. Nu ik toch benieuwt was heb ik 1 corsair voorzichtig ontleed.
En tot mijn verbazing zit er maar 1 gram flash in. Terwijl er op de knaller zelf 1.5 gram staat.

Volgens mij gaan we een beetje offtopic ;)

Link to comment

Ow van die 7 was een typfout zie ik. Ik had het nog niet gezien. Van die corsairs las ik op fpm ook iets van dat er 1,1 in zat ofzo. Het gebeurt ook vaak dat er verkeerde labels omheen worden gemaakt bij sommige dingen. Ik kan me iets herinnen van de big spanisch cracker en de spanish cracker 408 van alpeco.

Maarja idd laten we ontopic gaan.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...