Jump to content
PyroForum.nl

Recommended Posts

Dag beste mensen,

Ik heb deze keer een 3inch bolpijl in elkaar geknutseld.
Info:-3inch shell
-ID:20mm
-nozzle:4mm
-core:40mm
-eindstoppen:kattenbakkorrel (eindstop onder :15mm!!! en eindstop boven:15mm!!!!)
-12 Tigertailstars

LINK:http://nl.youtube.com/user/RocketBerke (en die lach op het filmpje is niet van mij)

Wat ging er fout?
Wel,de nozzle vloog eruit en ik vraag me af hoe,want ik heb de core al verkort door de pin van men rockettool te verkorten en de onderste eindstop langer gemaakt.Heeft dit te maken met deze extra last op de vuurpijl???

Ik heb al info gezocht in het onderwerp van nozzles.
Ik hoop dat iemand een duidelijke oplossing heeft voor mijn probleem.

Het is echt teleurstellend want er is zoveel werk aan die shell. :blush:

Berke_Experiment

Edited by Berke_Experiment
Link to comment

Maak nooit een payload aan een concept-motor vast. Test eerst een serie van 5 motoren met precies dezelfde specs, en ga er dan eens over nadenken om er er een payload op te zetten. Op die manier word je niet teleurgestelt, en is het ook een stukje veiliger. met een grote flash knaller erop was je niet zo makkelijk weggekomen als deze keer het geval was.

Link to comment

Sla een bord kapot en doe wat kleine scherven door je bentoniet heen. Die scherven ram je als het ware in de wand van je motor, zodat de kans kleiner is dat je nozzle eruit schiet. Normaal hoef je de kattegrit niet fijn te malen, maar misschien is het hierbij wel wat beter. Gewoon even in de koffiemolen moet fijn genoeg zijn.

Ik vind ook dat je een wat rare nozzle, core, motor verhouding hebt. Bij een 20 mm ID motor zit ik eerder aan een 7 a 7,5 mm nozzle/venturi te denken en een 7 cm lange core ongeveer. 15 mm dikke nozzle moet prima zijn, kan nog wel iets dikker zelfs, max 20mm.

Succes!

Link to comment
  • 2 months later...
Bedankt voor de reacties,
ik zal me hier proberen op te baseren voor mijn volgende vuurpijl :P
Berke_Experiment



Heey,
Ik ben ook vaak bezig met vuurpijlen, inmiddels 6 protos gemaakt maar geen 1 daarvan heeft nog goed gewerkt. De laatste is zelfs helemaal geëxplodeerd (niet alleen nozzle v bovenkant).

Misschien zou je in je pijp gaatjes kunnen boren, een stuk of 10 voor de nozzle en de bovenkant. In die gaatjes doe je ijzerdraad en verbindt je van de ene naar de andere kant. Bij de nozzle moet je wel zorgen dat het genoeg ruimte is voor het nozzle gat.

Groetjes, KAS
Link to comment
Misschien zou je in je pijp gaatjes kunnen boren, een stuk of 10 voor de nozzle en de bovenkant. In die gaatjes doe je ijzerdraad en verbindt je van de ene naar de andere kant. Bij de nozzle moet je wel zorgen dat het genoeg ruimte is voor het nozzle gat.

Groetjes, KAS



Hallo,ik begrijp je omschrijving niet echt,maar het probleem met de CATO's is opgelost ondertussen :P
'Ener' heeft me betere verhoudingen gegeven voor men nozzle en core en deze hebben het probleem verholpen(waarvoor ik hem nog steeds dankbaar ben :P )

Bert
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...