Jump to content
PyroForum.nl

Ik Ben Smoketheplanet


Recommended Posts

Dag iedereen,

Ik ben al een tijdje geregistreerd op dit forum maar ik heb me nog niet voorgesteld(ben niet goed in forums :c ).
Ik heb niet veel ervaring in pyro, alleen enkele KAS rookbommen, maar hier zal ik welllicht veel leren. Maar ik wil ook wel de kaliumnitraat-suiker-parraffine rookbom testen.
Ik zit nu in 5de middelbaar(België) en volg een wetenschappelijke richting waardoor ik 2 uur chemie heb.
Chemie intresseert me wel maar dan gedeeltelijk, bijvoorbeeld knalgas enzo maar niet van die reactievergelijkingen.

Ik ben 16 en woon in België. Jammer, in Nederland mag meer :blush: .

Ik speel tafeltennis, voetbal graag, C.Ronaldo da best :lol: !!!
Ook maak ik graag filmpjes en heb nu eindelijk een goed programma, sony vegas.

greetz

Link to comment
Welkom op het forum.

Kan je uitleggen wat er in Nederland meer mag dan in België? Want volgensmij mag je qua vuurwerk in België meer.



Ja in België kan je beter aan vuurwerk geraken maar de politie in Nederland laat meer toe imo.
Ik heb verschillende filmpjes gezien waar de politie en brandweer komt bij een rookbom en het feestje toch door laten gaan. In België is de politie en brandweer heel wat minder verdraagzamer voor rookbommen denk ik, in België zal je waarschijnlijk nog een dikke boete moeten betalen. Anyway Nederland rules, qua voetbal ...
Link to comment
Jammer, in Nederland mag meer

Don't be so sure of that. :blush:
En de redenen die je hierboven opsomt zijn ook maar subjectief waargenomen en eerder plaatselijk dan landelijk. Afgezien van de situatie dan nog eens. :lol:

In ieder geval welkom op het forum, hopelijk gaat je interesse breder dan rookbommen alleen, er zijn nog zoveel leuke toepassingen van chemie!

Welke richting volg je trouwens?
Link to comment
Don't be so sure of that. :blush:
En de redenen die je hierboven opsomt zijn ook maar subjectief waargenomen en eerder plaatselijk dan landelijk. Afgezien van de situatie dan nog eens. :lol:

In ieder geval welkom op het forum, hopelijk gaat je interesse breder dan rookbommen alleen, er zijn nog zoveel leuke toepassingen van chemie!

Welke richting volg je trouwens?



Hell yeah, ik doe Latijn-Wetenschappen. En ja mijn interesse gaat verder, ik heb al eens opgezocht voor een ANFO ofzo maar dat lijkt mij nogal gevaarlijk, en dat detonneren ziet er moeilijk uit. Ik ben blij dat ik op dit forum verzeild ben geraakt, echt heel fijn.
Link to comment
  • 3 weeks later...

Welkom :blush:

Ten eerste, kan je dan vertellen in welke opzichten Nederland meer vrijheid geeft in jouw Pyrotechnische interesses?

Ten tweede, als je niets moet hebben van die reactievergelijkingen zal je niet erg gauw erachterkomen waarom je mix het bijvoorbeeld niet doet. :lol:
Geloof me ze komen uiteindelijk goed van pas. :)


1 punt volstaat na een zin. (Prophet)

Link to comment
  • 3 weeks later...

Hier ben ik het met Bob eens. Reactievergelijkingen komen je enorm goed van pas in alle soorten chemie, of het nu theoretisch is of pyro-chemie. En als je HE's wil gaan doen zijn reactievergelijkingen echt een must.

In ieder geval van harte welkom, en ik hoop dat je veel kennis en ervaring opdoet!

Link to comment
  • 3 weeks later...
Hier ben ik het met Bob eens. Reactievergelijkingen komen je enorm goed van pas in alle soorten chemie, of het nu theoretisch is of pyro-chemie. En als je HE's wil gaan doen zijn reactievergelijkingen echt een must.

In ieder geval van harte welkom, en ik hoop dat je veel kennis en ervaring opdoet!


Ik weet dat ik deze echt nodig heb om het effect/werking van het gemaakte product te kunnen snappen. Ik bedoel maar dat tijdens de les chemie van die onozele reactie vergelijkingetjes me niet echt intresseerden.
En ik heb besloten om niet verder met HE's te gaan om 3 redenen.

1: Het is extreem gevaarlijk, zelfs al weet je wat je doet.
2: Ik wil andere mensen geen last bezorgen, of hun de kans op een chem te krijgen verkleinen.
3: de stomste reden, ik kan niet aan detonators komen :P

En bedankt, ik zal mijn uiterste best doen om zoveel mogelijk kennis te vergaren.
Link to comment
×
×
  • Create New...