Jump to content
PyroForum.nl

Quickmatch Machine


pyro-brad

Recommended Posts

Als Dit niet hier hoort dan verwijder het maar!

Ik heb een vraag ik zou graag een quickmatch machine willen maken.
Ik heb al gezocht maar kan het nergens vinden.

Mocht het toch ergens staan kaniemand mij dat dan A.U.B zeggen.

Ik heb er een filmpje over gezien en wel deze:


Het enigste wat ik niet snap is het gedeelte bij het lijm kraantje

- Hoe word dat papier zo mooi om het lont gevouwen.
- Waar komt precies de lijm op de papier strook terecht.

Wat ik weet is dat er 2 papier stroken daar naar binnen gaan.
en dat er lijm op de papier strook word toegevoegd maar voor de rest weet ik het niet.

oh ja. wat ik nog meer weet is dat het een super mooi eind resultaat is :)

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Groeten
Pyro-Brad :)

Link to comment

Wat zij doen is 5 draadjes naast elkaar door de slurry heen halen. Hierna leggen ze die draden op een strip van plusminus 2-3cm breed papier, deze gaat door een metalen guide heen, deze "vouwt" het papier als het er doorheen getrokken wordt, dit zijn zegmaar steeds meer V-vormige metalen strips of één lange goot die van 180graden hoek (=recht) naar bijna 0 graden gaat, aan één kan wordt nog een lijntje lijm op het papier gesmeerd om het dicht te houden en daarna wordt het op een wiel opgewonden...

Klaar is Kees.

-Het papier wordt zo mooi dubbelgevouwen doordat het belemmerd wordt, het kan niet anders
-De lijm komt er bij vlak voor het vouwen begint, hier raken de draden het papier waarschijnlijk al

Edited by Keesthemad
Link to comment



Ik heb er nog een goed over na gedacht ik ben denk ik weer een stap dichter bij

Ik heb hier boven een tekening gemaakt zoals ik denk dat het gaat.

Ik weet ook ongeveer hoe ze het papier vouwen, maar Het vouwen van het papier tussen stap 1 en 2 snap ik niet.
Ik weet ook niet precies hoe ik dat vouw proces precies kan tekenen.

Weet iemand ook hoe breed die papier strip toevallig is ? het lijkt er op dat hij ongeveer 4 cm breed is.
maar weet iemand de prcieze maat?

Hopelijk kan iemand mij helpen met deze moeilijke vragen.

Ik zal nog eens goed na denken hoe ik dat het beste kan tekenen.

Groeten
Pyro-Brad :)
Link to comment

Ehm, ik weet niet precies hoe ik het je moet uitleggen...

Ik heb geen tijd nu om even snel een tekening te maken maar ik zal het met tekst uit proberen te leggen en wellicht kan ik vanavond dan een tekening maken (3d).

Één strip papier komt aan van onderen. Een set van 4 in BP gecoate katoenen draden komt aan recht van achteren, de touwtjes liggen dan helemaal links op het papier (of spiegelbeeld) met een halve cm ruimte over. Op die halve cm komt lijm, daarna wordt in een V vorm het papier dubbel gevouwen. Het gaat dus van plat, naar een V vorm waar de strip overheen loopt. Het meest rechter touwtje bevind zich onderaan in de V en dus op het "vouwpunt". Als de V volledig dicht is dan zitten de draden vrijwel volledig tussen het papier. Alleen het stukje met de lijm steekt nog uit, deze wordt daarna ook omgevouwen en dan heb je een volledige sluiting.

Kees.

(optie 1 komt het dichtst bij, alleen is de vouw op de rand zegmaar)

Edited by Keesthemad
Link to comment

Waarom zou je uberhaubt zo'n machine willen maken? In 3 uur exclusief droogtijd kan ik met de hand zo 50 meter quikmatch maken. Diezelfde tijd ben je bij het bouwen van zo'n apparaat wel 10 keer kwijt voor je uberhaubt een centimeter quikmatch gezien hebt.

Edited by Leander
Link to comment

Ik snap het niet helemaal :):)

Wel en klein beetje.

Maar er is ook nog een 2e strip wat gebeurt daar mee?

Zoals ik het bergijp is dat het papier en de draden door een V vorm getrokken worden.
maar daarna snap ik het ff niet met de lijm.

man wat is dat ingewikkeld zeg!

Ik maak soms zelf Call Of Duty maps en dat is ook helemaal 3D dus daar kan ik ook eens wat mee gaan doen ben in ieder geval al bezig met de helemachine.
Met dat ingewikkelde stuk moet ik nog even mee wachten want dat snap ik dus nog niet helemaal.

Fijn dat je er wel zoveel moeite voor doet :P

Groeten
Pyro-Brad

@ Leander

Maar als ik die machine heb kan ik die tijd weer in halen, snap je :D

wat jij nu in 3 uur doet doe ik dalijk in 15 min hoop ik :P hele grovveschatting

Link to comment

Is er niemand die met mij mee wil denken hoe dat nou in elkaar zit want ik weet er niet veel van. :)
misschien komen we er wel samen uit :)

Het ontwerp van de machine zelf is al klaar alleen dat verrekte vou gedeelte nog niet.

kaniemand mij en misshien ook andere forum leden helpen ?

vriendelijke groeten
Pyro-Brad

Link to comment

kijk eens aan :)

Hier kunnen we al weer iets mee :P

Hartstikke bedankt Piet

Misschien dat het zo werkt:
- De 5 draden worden samen gevoecht in dat papier strip die je daar ziet.
- Hij wordt door een soort van V vorm dubbel gevouwen.
- Dan aan bijde kanten een klein beetje je lijm wat de hele papierstrip dicht moet houden.
- Dan komt er van boven nog een papier strip omheen alleen is die V vorm op de kop.(als jullie begrijpen wat ik bedoel).

Zou dit zo kunnen werken ?
Als dit zo is dan heb ik nog een vraag :)
Waar moet die andere V ongeveer geplaatst worden voor de 2e strip?

Groeten
Pyro-Brad

Edited by pyro-brad
Link to comment
  • 11 months later...

Hello guys!
I see my old machine was an inspiration. It actually worked fine and i made some rolls only by folding the gummed tape. My new version will look allmost like piet's. There is another chinese machine on www.pyrobin.com/files which seems to be working fine.
Question to piet: How did you coat the strings evenly? was the mix too thin? Bacause if it's thick it won't grab on to the cotton string. And does it really dry so fast? or do you use a different solvent?

Regards

P.S.: Sorry to post on the dutch forum if the admins would like to delete or move feel free :lol:

Link to comment
  • 5 months later...

leosedf / pyro-brad

Fuse works great, very violent.
First i am pulling the string trough a mixture potassium nitrate/water and let this dry for a couple of day. its not really cotton but cheap acryl.
Then i put them trough a aluminum plate with a 2 mm hole to get them even. the potassium nitrate leaves little chunks/bubbles on the wire when dry.

After that i am pulling the wires trough the BP slurry with a 2 mm hole in 1 process with the paper all together.

Its meal with 6 % dextrine and 1 % cmc. 25/75 spirits/water Don't make it stiffer or else the quickmatch loses his souplesse.
The slurry is real thick much more than yogurt, more like brick plaster.

Drying is still an issue that needs to be solved, next time i am going to make a very hot drying box.

Already made some changes on a few points and 2 weeks ago i made some 100 meters or more ( i am using a lot off it during testing shells)

Also i want to change the guide/fold mechanism like the one on pyro bin (the professional machine)


http://www.pyrobin.com/files/m2u00244.mpg

http://www.pyrobin.com/files/m2u00246.mpg

http://www.pyrobin.com/files/m2u00168.mpg

https://pyroforum.nl/uploads/post-2227-1252050586.jpghttps://pyroforum.nl/uploads/post-2227-1252050627.jpghttps://pyroforum.nl/uploads/post-2227-1252050666.jpghttps://pyroforum.nl/uploads/post-2227-1252050695.jpg
There is some more info on the other forum, but mostly in dutch.

m2u00244.avi

m2u00246.avi

m2u00168.avi

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...