Jump to content
PyroForum.nl

Ik Ben Willy

Willy

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo,

Op dit forum heet ik Willy, ik heb een slechte start gemaakt door een warning te krijgen voor mijn slechte spelling, ik had de regels niet gelezen omdat het normaal gesproken niet uitmaakt.

Ik zit in 4 VWO (16 jaar) en woon in de buurt van Haarlem. We behandelen bij scheikunde nu neerslag reacties. Erg leuk om scheikunde in de praktijk te doen door zouten te laten neerslaan tijdens practicums. Ik heb gehoord dat mijn scheikunde docent vroeger zelf zijn eigen vuurwerk heeft gemaakt, dus ik zal binnenkort eens vragen wat hij van vuurwerk vind.

Ik houd erg van mooi vuurwerk, en het lijkt me hartstikke leuk om het zelf te maken. Ik heb helemaal geen ervaring en ga binnenkort kaliumnitraat kopen. Ik heb al dennenhout gesprokkeld door de stammen af te snijden voor de kerstboom verbranding. Ik ben erg leergierig en heb al veel onderzoek gedaan en vind dit forum daarom ook erg handig.

Mijn hobby's zijn, windsurfen, trompet spelen en kyokushin karate. Ik houdt erg van balkan jazz en cubaanse jazz. Ik heb net m`n eerste windsurf plank gekocht maar kan het al best goed. En ik speel nu bijna een half jaar trompet en dat gaat heel erg goed.

Ik ben van plan om eerst Candy propellant te maken en daarna verder te gaan door te proberen bp te maken en chrysanthemum zonder het te mengen in een ball mill aangezien ik dit nog te gevaarlijk vind. Misschien hebben jullie nog suggesties.

Edited by Willy
Posted (edited)

Welkom Willy!
Als het goed is ga je hier een boel leren, ik ben benieuwd naar je vorderingen!

Een ballmill is niet gevaarlijk hoor, althans, niet met gewoon buskruit erin. Ik raad je wel heel erg aan er een te bouwen, aangezien je buskruit zonder ballmill nooit snel genoeg wordt om een beetje lift/break te kunnen maken.

Succes ermee, en we zien je wel verder op het forum.
gr,
Stijn ^^

Edit: Die avatar, is dat je vriendin? :P

Edited by mr.stijntje
Posted

Ook een welkom namens mij. Goed om te zien dat je leergierig bent en van mooi vuurwerk houdt.

(...) Die avatar, is dat je vriendin? :D
Mocht 'ie willen... :P
Posted

Nee, ze is niet m`n vriendin maar ze is een meid die ik op vakantie tegenkwam en zij was fotomodel. Ik heb trouwens m`n eerste stof gekocht; 25 kg kalium nitraat. Het is natuurlijk veel te veel maar hopelijk kan ik ervoor zorgen dat ik 5 kg overhoud. In het weekend zal ik proberen wat hout te verkolen d.m.v. een lege verf bus met gaten erin voor gas afvoer.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...