Jump to content
PyroForum.nl

I-hacked.com -> M-80 Maken


Underlord

Recommended Posts

http://www.i-hacked.com/content/view/13/48/

Ik kreeg van een vriend deze link doorgestuurd. Ik hoorde dat deze devices, de M-80's keihard knallen, mede door de drukopbouw die twee kanten opgaat dankzij de lont die in het midden van de tube wordt ingevoerd. Ik heb hem nog niet getest, maar het idee van die 'cup' van papier als endplugg lijkt me op zich redelijk stevig, het zal er minder makkelijk uitknallen dan bijvoorbeeld een stukje snelcement.

Nu ben ik benieuwd, behalve of iemand hier iets aan heeft, of iemand ook deze manier van een knal maken heeft uitgetest.

Ik hoop dat, zoal ik net zei, jullie hier wat aan hebben, zo niet, jammer dan :huh:

[Edit] Is er een mod die deze topic naar link&docs -> explosives kan verplaatsen svp? ty :P Edited by Underlord
Link to comment
, mede door de drukopbouw die twee kanten opgaat dankzij de lont die in het midden van de tube wordt ingevoerd.


Contrary to popular belief, there is no difference in the report if you put the fuse in the middle of the Salute or in the end. It will work the same either way.

Staat op diezelfde pagina. :huh:

Verder wel een mooie site.

EDIT, en die pluggen waar je het over heb, zijn volgens mij commerciele.

The End Plugs used are just heavy weight paper pressed into a cup shape that fit snugly inside the tube. There are many other ways to plug the ends of the tube if commercial End Plugs are not available. Some old manufacturing techniques use plaster or similar thick pastes to secure the ends. These are dangerous and should not be used. When the M-80 explodes, these solid plugs become projectiles and can blind or penetrate the skin and must be avoided. It is a misconception that End Plugs must be thick for a loud report. Stick with thin, lightweight plugs that will fragment & not travel far when the firework explodes. Plugs made from pieces of tissue rolled into a ball, pressed into the end of the tube and thoroughly covered with white glue are acceptable.

Lttrrzz Edited by Guest
Link to comment
[Edit] Is er een mod die deze topic naar explosives kan verplaatsen svp? ty :huh:


Dit is toch geen explosief? Het zou eerder bij de devices mogen staan.
Over die eindpluggen, ik vind niet dat die er echt stevig uitzien,
ik heb het toch niet echt begrepen op knallers met een buis als huls, ik maak veel liever bermuda's ofzo...

Gr33tzz
Link to comment

De eindstoppen maken niet uit wat het is.
Je kan even goed een stukje Alu-folie erin steken want ik dacht dat Flash toch geen druk moest opbouwen.
?13-19gram flash in zoiets.
Ik probeerde laatst nog eens 4 gram uit in een gewoon PVC buisje met de eindstoffen van propjes Alu-folie.
Dat ding knalde zo hard!

20 Gram flash vind ik toch een beetje ongezond hoor laat staan dat je dat ding in je broekzak durft steken voor een uur.

Link to comment

Pas op met harde eindstoppen! Ik maakte ooit eens een H3 report, met kartonnen huls en snelccement eindstoppen, waarvan de laatste stop ietjes zwakker was. Het resultaat na aansteken was dat ik na de knal vlak naast mij (20 meter van de knaller) iets in de bosjes hoorde ritselen. Wat vond ik: een shell met 1 eindstop minder, die zichzelf behoorlijk ver gelanceert had. :huh:

Krachtige composities icm krachtige eindstoppen is overbodig en gevaarlijk.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...