Jump to content
PyroForum.nl

Ik Ben Xxxjanusxxx!

xxxjanusxxx

Recommended Posts

Posted

Op 19 november 2005 ben ik lid geworden op dit forum.
Ik heb me tot vorige week eigenlijk stil gehouden op dit forum en heb er voornamelijk veel kennis opgedaan in die tijd. Nu vond ik het ook een keer tijd worden om mezelf voor te stellen.

Mijn naam is Jan en ik kom uit Overijssel in de buurt van Almelo. Geboren op 10-01-1987.

Mijn ervaring met pyro begint ongeveer 7 jaar geleden, toen ik magnesium schilfers uit een staaf boorde (vraag me niet wat het voor object was). Deze schilfers mengde ik met rotjeskruit (als een k3wl dus :P ). Toen begon ik me steeds meer te interesseren voor de chemie erachter en van het 1 kwam het ander. Rotjeskruit + Mg werd al snel een een mengsel van NaNO3, C, S en Mg.
Van kinds af aan zat ik eigenlijk al vuurwerk te 'slopen', dus heel eerlijk gezegd ben ik als 100% k3wl begonnen. Neem maar van me aan dat ik altijd heel erg voorzichtig ben geweest. :P

Ik volg op dit moment een niveau 4 opleiding, Land, Water en Milieu op het AOC in Almelo. Hier volg ik doorstroomvakken, waaronder ook scheikunde. Ik heb HAVO4 ook nog meegemaakt, maar zonder succes ;) , hier had ik trouwens ook scheikunde. Ik zit nu in het 4e jaar en ben van plan de opleiding chemie te gaan volgen op het Saxion in Enschede na dit schooljaar. Niet voor pyrotechniek (jammer genoeg niet mogelijk in ons vrij en tolerant landje :D )maar om het te combineren met biologie, welke vorm ik hieraan ga geven weet ik nog niet.

Mijn hobbies zijn verder: voetbal, boogschieten, lezen, discusseren over uiteenlopende zaken, verzamelen van vanalles en nog veel meer.

Groeten Jan

Posted

Eigenlijk maken we (mijn kameraad en ik) niet veel meer dan rookbommen op dit moment. We hebben met vuurpijlen geexperimenteerd, maar weinig succes geboekt.
Dit door gebrek aan een kogelmolen, onlangs hebben we een hele mooie gebouwd, maar deze bleek te veel toeren te hebben, zodat we nu eerst een manier moeten vinden om een vertraging te maken of een frequentieregelaar er in te bouwen.
Eigenlijk hebben we alleen nog maar composities gemaakt met NaNO3 als oxidator. Dit enerzijds door gebrek aan bronnen, anderzijds de tijd die nodig is om dergelijke chems te kopen, danwel maken. We doen lekker rustig aan, maar in het nieuwe jaar hebben we ons voorgenomen om de kogelmolen naar behoren te krijgen en daarna met een eigen werkplekje bezig te gaan. De chems e.d. komen wel in de loop der tijd.

Posted (edited)

Het is wel prettig om met z'n 2en te werken weet ik uit ervaring! Alleen, zou ik het misschien niet eens doen.
Met z'n 2en vul je elkaar mooi aan en is een stuk gezelliger dan al die tijd in je eentje doorbrengen.

Edited by ener
Posted

Klopt! Daar heb je helemaal gelijk in!

Ik doe meestal de chemische kant van het verhaal en mijn kameraad de technische kant. Werkt prima!! :D
In het begin heb ik ongeveer 2 jaar alleen geprutst en nu zou ik het niet eens meer willen.

Posted

Ook welkom van mij uit...
Over werken met twee, daar hou ik wel van, alleen moeten het mensen zijn die er iets van weten, mijn broer is er vreselijk in, hij houd niet eens zwavel en koolstof uit elkaar :D

Gr33tzz

Posted (edited)

Nou welkom op het forum zal ik dan maar zeggen :D , ondanks je al 2 jaar mee kijkt.
Leuk dat je een samenwerkings partner hebt, is erg makkelijk als je bijv. heel veel devices wilt maken voor O&N ofzo, laat je hem lekker hulzen vullen etc :P

@Dieselpower, ik heb ook 2 broers die af en toe wel geinteresseerd mee willen praten maar zei vragen ook elke keer weer van, is dat nou Flash poeder of BP? enz.

Edited by timberman
Posted (edited)

@ timberman

MIsschien dat jij iemand zo ver krijgt om hem dingen te LATEN doen.
maar Janus en ik delen de kennis vaak,ook al heeft hij meer kennis van de chemische kant.
Deze goede jongen praat me altijd bij :huh: .

Zo vormen we een goed team.

Jullie zullen zeker nog wat filmpjes en dergelijken verwachten van ons, al zal het nog even duren.

GReetz J&J

Edited by j&j
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...