Jump to content
PyroForum.nl

Mijn eerste 2 Inch Shell

Pyrofanatic

Recommended Posts

Posted

Mensen,
Ik heb gisteravond voor het eerst een shell afgeschoten. Het ging om een zelfgemaakte 2 Inch.
Het resultaat was leuk, maar ik denk dat 60% van mijn stars niet zijn aan gegaan. Omdat mijn "wanden" van de shell sterker hadden gekund.

De shell woog in totaal 56 gram
MVI_1503.avi
Sorry dat het een beetje scheef gefilmd is.
Ik vond het voor een eerste shell een aardig resultaat, maar er hadde nog wel wat dingetjes beter gekunt.
Greets

Posted

Stars die ik van een maat van mij heb gekregen. Ik denk dat ze uit romeinse kaarsen komen ofzo.
Hij gaf mij ik denk 150 stars in ruil voor BP.
En nee ik heb zelf niks gesloopt of wat dan ook :P
Maar er komen binnekort ook shells van mij met zelfgemaakte stars.

Posted

Ik heb ook eens een pijl gemaakt met romeinsekaars balletjes heb er nog wel een filmpje van. Voor de rest had je shell wel een leuk effect alleen het zou inderdaad wel veel mooier zijn om ze alle kanten op te zien gaan. Beter pasten ofzo.

Posted

Ik had hem ook gepaste, alleen niet een super dikke laag. Omdat hij anders niet meer in mijn mortier pastte. En mijn hemmi's waren te dik waardoor ik niet een dikke paste laag er overheen kon doen.

Posted

Zag er netjes uit voor je eerste shell hoor.

Hoe hoog kwam hij ongeveer? En wat voor vertraging heb je gebruikt? Het is wel veel leuker om je stars zelf te maken dan stars uit commercieel halen.

-B.

Posted

Hoe hoog die ging? Nou ik denk toch echt wel een dikke 30 / 40 meter. Maar hij ontplofte wel erg snel. Ik denk dat hij anders nog wel wat hoger ging.
De vertraging was zelfgemaakte blackmatch in een kartonnen buisje.
Ja ik weet dat het leuker is om stars zelf te maken. Dat gaat binnekort zeker ook wel gebeuren. Maar dit is gewoon een soort test shell, om te kijken of mijn manier überhaubt werkt. Het is anders ook weer zo zonde van je chems als het mislukt.
Greets

• Create New...