Jump to content
PyroForum.nl

Mijn eerste Payload vuurpijl


Recommended Posts

Ik heb vandaag mijn eerste payload vuurpijl afgestoken. Alles werkte behalve dat hij de lucht in ging :P
Maar dat had ik eigelijk ook wel een beetje verwacht. Aangezien de hele pijl met stok en al 120 Gram woog,
En mijn BP Motor was met 12 Gram lift charge. Niet echt veel dus :(
Het enigste wat niet van mijzelf is zijn de stars. Die heb ik van een maat gekregen en zullen waarschijnlijk afkomstig zijn van romeinse kaarsen. Er zaten er ongeveer 60 in, met 5 gram flash als burst.
Ik upload morge nog wel wat fotos

MVI_1496.AVI

greets

Link to comment

Opzich wel een mooie cato, maar helaas zegt die 12 gram sas voor de lift niks over waarom die niet opstijgt, gaat meer over de kwaliteit van de gebruikte sas en het nozle enz, er zijn zo veel meer factoren die er meer toe doen dan de hoeveelheid van de lift. :P

Ohja, 5 gram flash als burst?, ja vast....

Link to comment

Als die burst goede flash was dan vlogen je stars een stuk verder. Of was het KNO3 flash?

120g totaal is véél te zwaar voor je erste payloadraketje.
Verder brandt je mix te traag, de motor blijft heel lang vuur spuwen. Een goeie motor is na twee à drie seconde écht wel leeg. Bij jou tel ik er zeven.
Als je mix twee keer zo snel brandt, komen er ook twee keer zoveel gassen vrij, en gaat je raket twee keer zo goed omhoog. :(

Het effect zag er wel grappig uit. :P

Link to comment

Ja ik weet dat hij te zwaar was. Maar dat kwam omdat ik tussendoor niet woog enzo. Dus ik weeg mijn complete pijl en denk WTF 120 Gram hehe :( .
Het was idd hele slechte KNO3 Flash de 7 - 4 - 3 verhouding.
Ik ga binnekort me maar eens serieuzer in vuurpijlen verdiepen. Als ik eenmaal goeie engines heb dan ga ik pas weer payloadpijlen maken. :P
gegroet

Link to comment
Hoeveel kan een pijltje, zoals beschreven in deze tutorial eigenlijk dragen? Ik ben van plan binnenkort mijn 70 grams payload de lucht in de jagen, gaat dat met een standaart 3/4 motor?


Ik denk niet dat zo'n pijltje uit mijn tutorial een payload van 70 gram kan dragen, daar zul je echt een grotere motor voor moeten hebben met meer inhoud. De tutorial is ook meer bedoeld voor mensen die nog nooit een pijl de lucht in hebben gekregen en het wel eens willen proberen en ook meteen een leuk effectje erop willen hebben.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...