Jump to content
PyroForum.nl

Rookgranaat


pyromania

Recommended Posts

Zie er wel grappig uit. Hij lijkt op de rookgranaten van het leger.

Een paar vragen.

Hoe wil jij het trek mechanisme laten werken. je schrijf dat je het strijkkantje in de bus doet, maar hoe doe je dat dan.

Hoe krijg je die rollen in de bus. Het lijkt me niet echt veilig om de bus open te zagen.

Als jij ineens aan de pin trek en die onsteken de kopjes en die weer het kruit. ontploft de bus niet?

Link to comment

hmm het is van die sterretjes kruit. en in een kleine hoeveel heid ik maak ook nog extra gaten er in. de bedoeling van dat kruit is het aan steken van de sterretjes. het is de bedoeling dat hij er op lijkt ik weet alleen nog niet of ik die hendel doe.
dat strijk randje zit vast aan de pin de pin trekt hem langs de koppen en die steken het kruit aan ..
ik krijg de deobus open met een schroeven draaier die steek ik tussen de kop en het spuit stuk dan wrik ik hem zo open.
grz

Link to comment

Ik raad het af om een deodorant bus te gebruiken. Door de holle ruimte zal een vlam zich snel verspeiden en er zal een behoorlijke drukopbouw plaatsvinden.
Geloof me, een dunne holle buis is al voldoende om het zooitje uit elkaar te laten knallen, extra gaten boren helpt verder vrijwel niet. Gebruik echt een kartonnen huls (eigenlijk: gebruik ALTIJD karton, mortieren eventueel uitgezonderd).
2 of 3 sterretjes zullen ruim voldoende zijn verder, een even zo groot aantal luciferkoppen zijn vast ook wel voldoende om minsten 1 sterretje te laten ontbranden.
Het concept van het aansteken begrijp ik verder wel, ik heb ergens ooit een pdf-je gehad over vuur-goochelaars die hetzelfde principe hanteerden.

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 11 months later...

Hallo Mensen,

Ik ben bezig met het maken van Rookbommen voor Oud en Nieuw (Dûh).
Maar ik was dus weer eens aan het rond kijken en kwam dit (oude) topic tegen.
Dit topic bracht mij dus inspiratie en ik heb dus nu een rook-granaat gemaakt.

Het plaatje:


Het idee is dat ik een lucifer (redelijk hard) in de rook-granaat duw. (Erin ja, het is dus eigenlijk geen echte rook-granaat want daar haal je het pinnetje eruit)
En dat dan de luciferkopjes aan gaan en dan het sterretje (/de sterretjes).
Aan de 'achterkant' van de rookbom zit een soort van Nozzle noem ik het maar, waar de rook uit kan.
Dit alles in een keukenrol (die je wel hebt na 16 keukenrollen te hebben ingeweekt met KAS-Suiker :P) en dan de eindstoppen stevig vasttapen (en natuurlijk de keukenrol zelf), hierop nog even leuk zetten op een blaadje "Rook-granaat, gebruik: alleen bestemd voor het Leger, rook niet inademen."
En je bent klaar.

Jurrrrr

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...