Jump to content
PyroForum.nl

Washington scherpt inreisbeleid voor Europeanen aan


RSDZ

Recommended Posts

BERLIJN - Mensen die zonder visum naar de VS willen reizen, moeten in de toekomst 48 uur voordat ze naar het land vertrekken daarvan elektronisch opgave doen. Daarbij moet ook een vragenlijst worden ingevuld.

De Amerikaanse minister van Binnenlandse Veiligheid, Michael Chertoff, maakt de aangescherpte inreisbepalingen bekend in een vraaggesprek met het Duitse tijdschrift Der Spiegel.

Als reden voor de aangescherpte regels voor Europeanen noemt Chertoff het toenemende gevaar van islamitische extremisten uit Europa.

"Als we de vlakken bekijken waarop we kwetsbaar zijn, wordt het duidelijk dat de visumvrijstelling voor Europeanen daaronder valt", aldus de minister.

Hij liet daarnaast duidelijk weten dat de VS niet zullen buigen in de strijd om de gegevens van passagiers van luchtvaartmaatschappijen.

"Uiteindelijk zullen de Europeanen moeten erkennen dat we de beslissing wie we ons land binnenlaten nooit aan een andere regering zullen overlaten."
© ANP

Bron: http://www.nu.nl/news/1107814/22/Washingto...peanen_aan.html
Link to comment

Oke, ze hebben een punt. Maar om het nu nog erger te maken voor de gewone burger/mens dan het nu al is... Er zijn andere cruciale vlakken waar ze veel beter eens wat tijd en geld zouden aan besteden en wat hun veiligheid ten goede zou komen. Het is lastig om binnen te komen misschien, maar eenmaal daar geniet je vaak van een te grote vrijheid.

Link to comment

Ik had hier een gesprek over een Amerikaan in Australie. Hij dat ze helemaal doordraaien met binnenlandse veiligheid. Hij is een schrijver en deed wat onderzoek na 9-11. De fbi heeft in zijn huis in gebroken. Computer en al zijn onderzoeksresulaten weg. Ik denk niet dat ik ooit binnenkom, maar ik wil er ook niet naartoe.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...