Jump to content
PyroForum.nl

Zelfgemaakte bolt action bb gun


Recommended Posts

Ik ben bzeig met een bolt action bb gun (hele mond vol), als voortstuwing gbruik ik een veer. De loop is van koperbuis de bolt ook. Over het trekker systeem twijfel ik nog het ziet er namelijk niet zo stevig uit :) . Heeft iemand ervaring met het maken van dit soort wapens?
gr.Tafel poot

Link to comment

Ik schiet met luchtdruk en bezit zelf een luchtbuks. Het maken van (schiet-) wapens laat ik aan de professionals over, want het is me veel te link om zelf een hard schietend luchtdrukwapen te maken. Dit is vanwege de enorme piekdruk in een veerbuks (30000+ bar) of de hoge druk die een PCP buks nodig heeft (meestal +/-300 bar uit een duikfles).
Afgezien daarvan is het maken, repareren, modificeren, doen binnenkomen en/of uitgaan van een schietwapen wettelijk verboden zonder vergunning. Voor luchtdrukwapens is het net een tikje anders (modificeren en repareren is binnen bepaalde normen toegestaan), maar het produceren zonder vergunning blijft een misdrijf.

Voor jouw ontwerp lijkt het me dat het geen wapen wordt wat boven de 50m/s zal komen, en dat licht vooral aan het gebruik van koperen buizen (zacht, wrijving), onvoldoende drukopbouw en een (waarschijnlijk) grote loopdiameter.

Edit: Als je je trekkermechanisme echt zoals op de tekening wilt maken, blijf ik ver bij je uit de buurt. het trekkermechanisme hoort de zuiger te blokkeren totdat de trekker een bepaald punt bereikt heeft.

Edit2 @ hieronder: Dat zijn inderdaad wel geinige goedkope buksjes. De kwaliteit standaard uit de fabriek is wel om te huilen, dus een tune is bijna een vereiste wil je wat raken. Ik denk alleen dat meneer boven mij nog geen 18 is, en er nog geen een mag kopen.

Link to comment

Ik denk niet dat de BB's nog veel snelheid zullen hebben als ze worden "weggeslagen" door de veer, of je moet een hele ruime passing hebben in de loop (enkele mm's speling), maar dan is er weer de kans dat de balletjes er gewoon uit rollen als je de buks naar beneden richt. Kogels in luchtwapens hebben de gehele loop een versnelling, bij jouw ontwerp begint de kogel in de loop al met afremmen. Al met al: Als je iets wilt waarmee je na 5 meter nog iets kan raken ga je voor lucht/CO2.

Link to comment

Ik heb vanochtend ontwerpen gemaakt van het geweer het mechanische gedeelte, de loop wil ik kopen bij een modelbouw winkel. De bolt en de grote buis tjaa daar ben ik nog niet over uit er moet namelijk nog ongeveer 2A3 MM tussen zitten voor 3 O-ringetjes weet iemand wat?
gr.Tafel poot

Link to comment

Meeste bb guns met een veer werken toch zeker wel op luchtdruk toch?
Dan zit er een veer die een onderdeel naar voren drukt in een buis en voorin in een dunnere buis de bb. Doordat dan de druk in de buis hoger word vliegt de bb weg. Dat is toch zeker het hele principe van een bb gun met een veer?

Link to comment

Ik ben al weer wat verder :) , ik vond in mijn werkplaats nog een oud balletjes pistool. Het pistool zelf was helemaal leeg ik had dus aleen nog het frame, op dat frame past precies een PVC buisje(maat???). Bij de modelbouw winkel kan je van die kleine buisjes kopen dus ik denk dat ik zo'n buisje als zuiger ga gebruiken, als afdichting een ringetje van leer.

Het balletjes pistool met slede.

Balletjes pistool zonder slede.

De veer die ik wil gaan gebruiken.
gr.Tafel poot

Link to comment
Guest Rico

Dat noem ik nou eens opvoering! Je molt hem als je dat gaat doen want dat geweertje is niet tegen grotere kracht dan hij normaal was ''bestendig''.

Link to comment
  • 2 months later...

Ik heb me van mijn grote fout geleerd :) en ga een luchtdruk wapen bouwen. De kraan is heel simpel the maken en vereist geen dure machines, de piston is gewoon een 20ML spuitje dat aan beide kanten open is. De trekker is van 3MM dik PVC(grijs), de geen die dit geweer al een keer gebouwd had zei dat je voor de piston een goede veer moet gebruiken anders schiet hij dwars door een eindkap geen :P .
GR. Tafelpoot

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...