Jump to content
PyroForum.nl

Burstfire


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Guest Richard

Volgens mij moet je gewoon een laagje H3 of BP in een buisje doen en vervolgens aanvullen met Melkpoeder. Melkpoeder brand niet of nauwelijks waarneer het op elkaar gedrukt zit. Zodra het in de lucht komt ontbrand het naar mijn idee door de steekvlam van BP of H3.

Link to comment

Van wie komen die foto's van de site? Dan kunnen we het aan diegene vragen :P . Kun je je melkpoeder eventueel hoger krijgen door onder het laagje BP een klein beetje flash te doen? dat je zegmaar je BP en melkpoeder allebei naar boven schiet? Misschien is dit een heel stom idee, dan hoor ik het graag. Maar krijg je met een laagje BP onder je melkpoeder de hele zooi wel hoog genoeg? (op de foto lijkt het me wel een metertje of twee, miss meer...) Ik ga het van het weekend proberen denk ik...

Ik bedoelde flash ja :P

Link to comment

Ik denk dat je de kracht van buskruit onderschat, BP kan zeer krachtig zijn.

Flach? Ik ga ervan uit dat je flash bedoelt. Als je niet weet wat voor flash je gebruikt raad ik het ten zeerste af omdat het dan (kalium)chloraat zou kunnen bevatten. En aangezien BP zwavel bevat...

Link to comment

In het boekje 'Spelen met Vuur' stond dit mengsel: 50 kaliumchloraat, 36 aluminium en 14 zwavel. Dit beschrijft hij als een krachtig mengsel, maar dit is toch ziekelijk gevaarlijk om een flash te maken met chloraat en zwavel? of valt dat toch wel mee? (ik dacht dat dat niet zo'n verstandige combinatie was tussen chloraten en zwavel...)
Dus melkpoeder, dan een laagje BP en dan een klein beetje flash is tus alleen realistisch qua veiligheid als die flash niet met kaliumchloraat is?

Link to comment
  • 3 months later...

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik weet wat het is.
Ik heb het een keer van een vriend gehort. Je doet allenmaal kaarsvet in een blik of in wat groters. Dit laat je met een gasbrander of een heet vuur koken. Dit duurt heel erg lang, want het is vet he :wink: . Als je bubbeltjes ziet wil dat nog niet zeggen dat je kaarsvet kookt, maar het vocht ( water ) wat er ook nog in ziet. Duurt een uur denk ik.
Als het dus eenmaal kookt/heel heel erg heet is, moet je met een lange stok of op een andere manier, van een veilige afstand, er wat water in gieten. Nu krijg je een enorme vlam die omhoog schiet.
Ik weet niet precies hoe dit in zijn werk gaat, maar iik dacht dat omdat het vet zo heet is,, het water direct gaat5 koken en naar de bodem schiet, het kaarvat vliegt dan echt heel hooog de lucht in en wat vlam.

Ik zou zeggen, probeer het eens :wink:

Link to comment

Kijk eens in het media topic. Staat een filmpje van een kleine flameburst.
Alleen melkpoeder en een aansteker aan de zijkant.
Kartonnen koker met aan de onderkant en gat. Daar slang in.
Melkpoeder erin.
Aansteker aandoen (wel een die blijft branden)
En dan in de slang blazen. (Met mond / fietspomp / compressor / ballon / whatever)
Melkpoeder word in een wolk omhooggeschoten, komt in de lucht, door aansteker word het ontstoken, en de hele wolk brand.

Super simpel en cheap.

Gr33tZ

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...