Jump to content
PyroForum.nl

"Pubers bekennen tientallen brandstichtingen"


morpheus

Recommended Posts

Pubers bekennen tientallen brandstichtingen

(Novum) - Vier jongens van 14 en 16 jaar hebben een reeks brandstichtingen in Culemborg bekend. De vier werden afgelopen weekeinde op heterdaad betrapt, toen zij in een speeltuin in de Gelderse stad de touwen van een speeltoestel in brand probeerden te steken. Dat meldt de politie woensdag.

De jongens zijn aangehouden en bekenden tijdens het politieverhoor dat zij verantwoordelijk zijn voor 47 brandstichtingen in Culemborg sinds januari dit jaar. Daarbij zijn onder meer straatmeubilair, afvalcontainers en bedrijfsafval in brand gestoken. In hun verklaringen zeggen de jongens volgens de politie dat zij het stoer en leuk vonden om de brandjes te stichten.

De verdachten zijn woensdag aan de kinderrechter in Arnhem voorgeleid. Die bepaalde dat drie jongens onder voorwaarden naar huis mogen, maar wel verdacht blijven. Een van de brandstichters werd zondag al vrijgelaten wegens privé-omstandigheden. Na hun voorarrest van twee weken moeten de jongens weer voor de rechter verschijnen.


Toch niet iemand van hier hè :P :)
Link to comment

Er kwam hier wel iemand uit Culemborg, wie weer ik al niet meer LOL. Wel dom om de rest ook nog te bekennen, tenzij je het vreselijk moeilijk vindt om met een stalen bek tegen autoriteiten te liegen. Maarja, een vlotte babbel en een stalen zenuwstelsel is niet voor iedereen weggelegd.

Uberhaupt een domme actie van die jongens.

Ps. Ik zeg hierbij niet dat ik een stalen zenuwstelsel en een vlotte babbel heb.

Link to comment
Er kwam hier wel iemand uit Culemborg, wie weer ik al niet meer
Vandaar ook de " :) " :D

die member heeft denk ik niet voor niks zijn woonplaats uit zijn profiel gehaald... :P


en ja: sommige luitjes in die leeftijd hebben dat nou eenmaal
Zo waren er gister bij mij op school 2 piepers in het fietsenhok die elke fiets in een rij omtrapten...
Die lui had 'k eigenlijk de armen op de rug moeten draaien en er mee naar onze aller-aardigste concierge moeten gaan, maar je bent op zo'n moment gewoon te verrast...
Trieste lui...
Link to comment
en ja: sommige luitjes in die leeftijd hebben dat nou eenmaal
Zo waren er gister bij mij op school 2 piepers in het fietsenhok die elke fiets in een rij omtrapten...
Die lui had 'k eigenlijk de armen op de rug moeten draaien en er mee naar onze aller-aardigste concierge moeten gaan, maar je bent op zo'n moment gewoon te verrast...
Trieste lui...


Ja dat is waar. Op een dag toen ik van gym terug kwam fietsen sloeg een man een van onze klasgenoten inelkaar (omdat die hem per ongeluk raakte met de fiets). Op zo'n moment ben je helemaal overdonderd en dan kan je niet direct reageren. Uiteindelijk ben ik er met iemand anders tussen gesprongen en hebben we de boel gesust. Zo merk je toch dat je reactie vermogen veel minder is als je verrast wordt.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...