Jump to content
PyroForum.nl

Crimson Powder

mr.stijntje

Recommended Posts

Posted
Volgens mij krijg je hier wel een rakketje mee de lucht in :) Of zou het daarvoor net wat TE snel zijn?

En in de allereerste post van dit topic staat:
Het is ontworpen voor raketjes.

LEZEN is zwaar. ;)

Daarnaast is het ook goed te gebruiken in kleine knallers ja.
Gr33tZ
Guest Rico
Posted

:) Ja ik dacht voor modelbouw rakketjes om de parrachute eruit te laten schieten ;)

• 1 month later...
Posted

Ik dacht zo eens van, ga ik eens niet lastig doen en een oud toppic uit de sloot halen. :P
Het zal wel een nuttige topic bump zijn.
Ik heb vandaag geëxperimenteerd met raketjes op basis van nog vochtig :P crimson powder.
De ene CATO na de andere!
Mijn grootste nozzle was 3/4 ID maar zelfs deze gaven geweldige knallen, had ik er maar knallers van gemaakt ;)
Ik heb ook nozzle less geprobeert, maar die gingen dan weer niet de lucht in!
Rare dag zeker :)
Voor jullie het vragen:
Eindstoppen van bentoniet, en langer dan de ID van de huls.

Posted

Ik heb er wel eens babypijltjes mee gemaakt. Die gingen best goed.
Kleine diameter en geen core. Moet dan lukken toch.
Wat was jouw ID?
En verdere maten?
Geperst, geramd?

Gr33tZ

Posted

Ik heb met 2 Idiameters gewerkt: 1cm en 1.5cm en de eindstoppen waren keihard geramd bij de 1.5cm en zachter bij de 1cm (slechte hulsjes, ik sla ze kapot :P )
Wat anders ook leuk is als je eenmaal vochtige crimsonpowder hebt, maar wel wat K3wl is :).
Maak er mini worstjes van ongeveer 1mm diameter en een cm lang, steek die aan het uiteinde aan en de worstjes schieten pijlsnel kriskras in het rond :P .

Guest Rico
Posted

Ik zal het vanmiddag eens gaan proberen met baby pijltjes, diamater iets van 6 mm ofso. Ja tyneman, je bracht me op een idee :)

Posted

Ik heb daarjuist ook weer eens de baby pailtjes gemaakt, winnende formule :):
ID 1cm
Core 3mm en zo diep mogenlijk
geramt met de hamer.

Zonder core gaan ze de lucht niet in en met gewoon handpersen, schieten ze met een plof weg.
Eens kijken als ik het filmpje kan uploaden.

Gelukt! NLCP1_0001.wmv
EDIT:De lading was tussen de 1 a 1,5 cm diep

Posted

Zo, hij gaat echt mooi kaarsrecht omhoog, zeer mooi :) , als je een beetje repeatable resultaten ermee kan krijgen kan het mss nog een mooie propellant worden.

Lttrrzz

Posted

Ik schat iets van 1 gram (vanmiddag ga ik het wegen). Ik ga ook eens proberen een soort wurging aan te brengen door er gewoon de straalpijp plat te duwen en vast te plakken met plaband, dan is die iets kleiner, ze hadden geen nozzle :).

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...