Jump to content
PyroForum.nl

Synthese van traangas


Recommended Posts

hallo,

Ik vroeg mij af hoe je Cs traangas maakt. Ik heb overal op het internet gekeken en niets gevonden over de synthese van CS (poeder eigenlijk).

Wat ik heb gevonden:
-het is geen gas het is eigenlijk een poeder dat opgelost vertuifd word
-heb meerdere molecullen gevonden die er redenlijk anders uitzagen (ze hebben een aromaatische kern en zuurstof gemeen)
-moeilijke synthese
-toppic over traangas in chemixtry (maar ik kan daar om een of andere duistere reden geen lid van worden)
-als het poeder is zit het dan als poeder in een granaat? niets over gevonden.

Dus mijn vraag kan iemand mij helpen met de synthese.

Link to comment

offtopic/heb nu wel een account kunnen maken maar kan nog altijd niets zeggen:
voor een reply,Sorry, you do not have permission to reply to that topic
als ik binnen wil in de hoogenergetische fora: Sorry, but you do not have permission to use this feature. If you are not logged in, you may do so using the form below if available./offtopic
Meschien is die wel gemakkenlijker maar aangezien de overheden het laatst zijn overgeschakeld CS lijkt het mij dus dat dit veiliger is.
Kun je broomaceton ook maken met een bromide in de plaats van zuiver broom?

Link to comment

Ik ga vanmiddag eens mierikswortel vermalen waardoor er ook een soort traangas ontstaat: allylisothiocyanaat, wat een soort olieachtige vloeistof is die ik ga proberen te scheiden door in wat ether op te lossen. Als die oplossing verstoven word in open lucht krijg je een soort nevel van die olie die redenlijk geconcentreerd is. Ik hoop dat het wat zou lukken.

Link to comment

Pas toch maar goed op met wat je doet! Een te geconcentreerde nevel kan wel eens heel wat nare effecten als gevolg hebben! Persoonlijk vind ik traangas niet echt iets om thuis amateuristisch mee bezig te zijn. Want wat ga je er trouwens mee doen eenmaal gemaakt? Uittesten op mensen of dieren? :)

Link to comment

Ik wil het eigenlijk maken om weer een organische synthese te kunnen waarmee je toch wel iets kan doen. Ik zal het zeker niet op dieren uittesten en meschien bij mezelf proberen (verstuiven en dan een keer door de plaats waarheen ik gespoten heb lopen om te kijken wat het effect is) natuurlijk zal ik het wel voorzichtig aanpakken en eerst met een heel klein beetje beginnen. Ik vind het eigenlijk gewoon cool als je weet dat je zo'n dingen kunt maken. Van die Toko is dat dan niet een beetje als peperspray?

Link to comment

Volgens mij is dit topic wat de verkeerde richting aan het uitgaan!!!
Het is mss wel eens intressant te maken maar om er mee te beginne te knoeien zoals :" ik ga het zeker en vast niet op dieren uit testen mischien wel op mezelf maar ik zal voorichtig zijn ". :)


Denk Aub een beetje na wat je hier komt lullen , ik kan me direct al inbeelden wat het probleem op chemixtry is. Je bent daar wss al eens lid geweest met niet zo een goede naam waarna je een ban hebt
gekregen, wat je problemen bezorgde bij een account aan te maken en het feit dat je niet in de sectie
energetische stoffen komt heb je wss enkel en alleen aan je zelf te wijten door een K3wl verleden.

Groeten,


Nu ONTOPIC !!!

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...