Jump to content
PyroForum.nl

Wolfsherz


Wolfsherz

Recommended Posts

Gegroet!

Ik ben Wolfsherz. Teminste zo heet ik niet in het echt B) , maar wel op dit forum ;)
Ik ben een 17 jarige scholier. Ik doe momenteel HAVO5 NT. De vakken Natuurkunde, Wiskunde en Scheikude vind ik helemaal geweldig. Ik ben een 'pyrotechniekus' in opleiding om het zo maar te noemen :P . Ik lees er veel over. En ik experimenteer momenteel alleen nog met simpele rookbommen compositie's. Ik ga binnekort mijn eigen kogelmolen maken en dan ook proberen BP te maken. Ik hoop hier heel veel te kunnen leren, en ook mijn 'steentje bij te kunnen dragen'. Ik verheug me op een goede periode die ik hier zal meemaken :D

Houzee

Wolfsherz

Link to comment

Welkom Wolfsherz! (Waar komt die nick nou weer vandaan?)

Lees aub even de regels en pas ze toe. Dit voor een (Nog) prettiger verblijf hier. Fijn om te zien dat je de volgorde binnen pyro een beetje snapt en niet gelijk begint aan een ons Flash. B)
Veel plezier op het forum, en ik wacht met spanning op je eerste bijgedragen 'steentjes'.

Have fun, stay safe!
Gr33tZ

Link to comment
Ah, ziet er goed uit!
Laat mij de eerste zijn om je te verwelkomen!
Welkom


Bedankt, bedankt ;) . Ik voel me nu al helemaal thuis :P .

Wat voor rookcomposities maak je? KNO3/Suiker?




KNO3/Suiker, KNO3/Suiker/Paraffine. Maar dan gebruik ik simpele waxinelichtjes. Dus weet eigenlijk niet of dat voldoende Paraffine is B) . KAS/Suiker en als ik van het weekend even wat tijd neem voor het indampen ook NH4NO3/Suiker. Maar ik begin een beetje door mijn vooraad KNO3 heen te raken, dus moet mijzelf een beetje inhouden :D

Houzee

Wolfsherz
Link to comment

Welkom B)
Tis inderdaad dat als je eenmaal wat wilt experimenteren met rookbommen je redelijk snel door ja KNO3 kan gaan, ik ben namenlijk zelf nu een poosje kogelmolenloos dus vul nu wat pyrotijd met het maken van rookbom (en andere geïmproviseerde) composities.
Ik hoop dat je snel "groeit" in het pyro wereldje en ik snel van je kan leren ;)

Link to comment

Welkom !
Hopelijk leer je veel, en kunnen we mooie vorderingen in je werk zien.
Succes met je kogelmolen. Buskruit is een leuk iets om te maken, zeker als je zelf je houtskool enzo gaat maken.

Enjoy your stay, en voor vragen kun je me gerust PM'en B) .

Groetjes, Yellowcard

ps. Waar komt die nickname inderdaad vandaan ?

Link to comment

Zozo. Wat een verwelkomingen. Ik ga ze niet allemaal appart beantwoorden want dat is een beetje veel werk, en dan voel ik me net een 'on-liner' :P . Dus bij deze, BEDANKT ALLEMAAL :D:D:P:D !!

Welkom Wolfsherz! (Waar komt die nick nou weer vandaan?)


ps. Waar komt die nickname inderdaad vandaan ?


Na korte tijd google'n kwam ik erachter dat Wolfsherz een hondenras is.


Als je mijn naam vertaald krijg je letterlijk. Wolvenhart, of hart van een Wolf. Ik vind het namelijk prachtige beesten. Ze hebben zowel prachtige uiterlijke als innerlijke eigenschappen. En ik vind ze best inspirerend :D
En het is een titel van een liedje gemaakt door de band Absurd ;)

Mischien leuk om te vermelden waar je woont? Hoef niet precies de plaats te zijn, maar bijv welke regio.


Oja dat was in vergeten. Ik woon in Rotterdam. Om nog precieser te zijn bij de Oosterhof in de buurt. Ik ken in mijn directe omgeven geen andere mensen die geintereseerd zijn in pyrotechnieken. En ik hoop ze ook op deze manier wel te leren kennen B)

Qua rookbommen. Ik ben ook op zoek naar stoffen voor wat andere rookcompositie's. Zoals die met Zinkoxide etc. Zodra ik dat bij elkaar heb ga ik ook eerst in kleine hoeveelheden daarmee experimenteren:).

Houzee

Wolfsherz
Link to comment

Welkom,

Veel hoef ik precies niet meer te zeggen lol. Euh..wolven? Ieder zijn dier zou ik zeggen. B) Als je btw een zeer goede rookcompositie wil hebben moet je er een maken met hexachloorethaan en zinkoxide. Dit wordt/werd veel voor militaire doeleinden gebruikt. Alle amateurcompo's (met KNO3 of NH4NO3 zijn er niks tegen).

Link to comment
Als je btw een zeer goede rookcompositie wil hebben moet je er een maken met hexachloorethaan en zinkoxide. Dit wordt/werd veel voor militaire doeleinden gebruikt. Alle amateurcompo's (met KNO3 of NH4NO3 zijn er niks tegen).


Ik wil die inderdaad erg graag uitproberen. Maar ik kan er niet veel informatie over vinden. Of er bijvoorbeeld schadelijke dampen etc bij vrijkomen. Hoe je de compositie precies moet maken. Dus of het een kwestie is van gewoon alles bij elkaar gooien, of het toch iets ingewikkelder moet. En wat ook een probleem is. Ik heb geen hexachloorethaan en zinkoxide. En weet daar ook niet aan te komen. En aangezien er hier geen 'bronnen' vrijgegeven mogen worden, zul ik er ook niet naar vragen :D . Maar als iemand toevallig wat tips daarover kan geven, ik ben voor een PM altijd beschrikbaar :P:D;)B)

Houzee

Wolfsherz
Link to comment

HCE is in ieder geval niet makkelijk te verkrijgen. Toen ik het bestelde heb ik een complete eindgebruikers verklaring moeten invullen en ondertekenen. Daarin moet je oa aangeven waarvoor je het gaat gebruiken ed.
ZnO Is wel aan te komen. Maar bedenk wel dat ZnO inademen heel erg giftig is en je er snel een metaal-vergiftiging van kan krijgen. Zoek eens op Google naar ongelukken met metaaloxides (Voornamelijk onder smeden) Dat zal je zeker aan het denken zetten.
Hou het voorlopig maar bij KAS-suiker. Dat kan, zo goed als, geen kwaad.



Verdere discussie over rookbommen gaarne in het daarvoor bestemde topic!

Hier alleen lieve welkomst woorden.

Gr33tZ

Link to comment
Als je mijn naam vertaald krijg je letterlijk. Wolvenhart, of hart van een Wolf. Ik vind het namelijk prachtige beesten. Ze hebben zowel prachtige uiterlijke als innerlijke eigenschappen. En ik vind ze best inspirerend :D
Oef :D mijn vriendin mag jou wss wel.. ;) Die is ook hélemaal wolven-freak. :P
Toevallig ook fan van de band Sonata Arctica? B)
Link to comment

HCE is inderdaad een erg moeilijk product om aan te komen, maar zoals altijd geld: eenmaal de bron gevonden is het makkelijk. De bron waarvan ik het had is nou niet echt betrouwbaar te noemen en waarschijnlijk ook niet meer beschikbaar dus ik kan je niet echt verder helpen. Geef de moed in ieder geval niet op! Wat schadelijke dampen e.d. betreft zou ik me precies niet teveel zorgen maken aangezien het op professioneel vlak werd gebruikt. Maar we gaan nu wel richting off-topic. Je kan beter een nieuw topic starten in het rookbommen gedeelte.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...