Jump to content
PyroForum.nl

kas+suiker raket


Guest jaffe

Recommended Posts

AN/suiker (samengesmolten) zal misschien lukken, maar KAS/suiker IMO niet hoor.
Je zal iig een grote kritieke ID moeten hebben, een lange (liefst stervormige) core, de ontsteking helemaal achteraan, een nozzlediameter ~ 1/6 van de ID... Het is ook een VERSCHRIKKELIJK hygroscopisch mengsel...

Iets wat denk ik meer kans op slagen heeft, is AN/houtskool (86/14; samengesmolten). Atmosphere heeft hier ervaring mee IIRC.

Link to comment
  • 9 months later...

hey

Ik wil binnenkort een AN/houtskool pijl gaan maken. ;)
Omdat ik dit voor het eerst ga doen heb ik nog een paar vragen.

- Moet de AN in poedervorm zijn bij het samensmelten of zij korrels klein genoeg?
- Moet ik het samen gesmolten mengsel in de huls rammen of moet het anders? :)

graag reacties

GR

P.S Ik weet dat de topic over an/suiker pijlen gaat maar om voor deze ene vraag nou een nieuwe topic te open vind ik ook een beetje overdreven.

Link to comment

Als je het smelt dan lijkt het mij dat je het kan gieten in een huls. En anders moet je alles weer helemaal fijnmalen maar volgens mij heb je dan voor niets gesmolten.
EDIT: Korrelvorm moet wel lukken maar zoals je misschien geleerd hebt bij scheikunde is een groter contactoppervlak het beste. :)
Greets

Link to comment
Guest Rico
- Moet de AN in poedervorm zijn bij het samensmelten of zij korrels klein genoeg?

Waar haal jij AN in korrels vandaan? Ik neem aan dat je het uit KAS wilt halen? dan zijn het toch geen korrels meer?

Btw. Nice topicbump
Link to comment
Waar haal jij AN in korrels vandaan? Ik neem aan dat je het uit KAS wilt halen? dan zijn het toch geen korrels meer?

Btw. Nice topicbump

Ik weet niet of je ervaring hebt met AN maar AN klontert nogal, en als je poeder hebt is dat na korte tijd al snel korrels.

Overigens vind ik de vragen niet al te snugger, want waarom zou het bij het smelten wat uitmaken of het korrels of poeder is, zolang het maar opwarmt t/m het smeltpunt.
En een vloeistof is niet zo handig in een huls te rammen, dan komt het zeer waarschijnlijk aan de zijkanten van je rammer naarboven, en als iets vloeibaar is zitten de deeltjes al ongelofelijk dicht op elkaar, dus dan is rammen zoiezo niet nodig.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...