Jump to content
PyroForum.nl

Melkpoeder + Fietspomp


Wacko

Recommended Posts

ey mensen, kheb laatst een idee gekregen

namelijk: om een buis te nemen en de onder kant dicht te maken met een fietsventiel erdoor (bovenkant openlaten), er dan melkpoeder of gemalen zipblokjes/aanmaakblokjes in te doen, zodat als ik met die fietspomp blaas, er dat poeder aan de bovenkant uit komt, en dus een steekvlam maakt en dat lijkt me een redelijk mooi resultaat (is dit al eens eerder bedacht? :roll: )
maar nu moet ik iets bedenken dat ik aan de bovenkant goed dat poeder aan kan steken
ik denk dat een lucifer/aansteker een te kleine vlam heeft en uitgeblazen wordt door de wind vd pomp :(
en weet er iemand nog een goed poeder?

bedankt voor de hulp
Wacko

Ps. is dit kewl? :oops:

Link to comment

Ik heb hier een boekje thuis genaamd wetenschappelijke experimenten, voor huis, tuin en keuken. En daar in staat de zelfde proef.

Ik heb hem al meerdere keren gedaan. Ik nam een pringels bus en snijde de onderkant eruit. Als ontstekingsbron nam ik een waxzine lichtje. En een flesdop gevuld met een poeder. Ik had een gatje gemaakt in de bus en daar een slang door heen gedaan. En die slang aangesloten op een fiets pomp. waxzine lichtje aangestoken. poeder in de dop gedaan. bus overheen gezet. lucht in gepompt, wat een mooi stofexplosie teweeg. Bij een goede stofexplosie gaat de vlam uit door zuurstof gebrek.

De poeders staan beschreven in de topic vlampoeder in de pyrotechniek. De aanmaak blokjes werken hierbij niet. Ze zijn te grof als ze zijn gemalen.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

ik heb t laatst ook geprobeert maar t waxinelichtje ging uit dus ik heb wat ge experimenteert en toen ben ik op did ontwerp uitgekomen 8) .
benodigheden:
*lege pringels bus
*fietspomp
*electroniche aansteker met lange buigbare hals
*melk poeder
*3 of 4 stokjes
*tape of/en lijm
stap 1:pak de pringels bus en de fietspomp maak aan de onderkant een gat waar de fietspomp in kan maak vast met wat tape.
stap 2:pak de stokjes en maak die aan de onderkant vast zodat hij rechtop blijft staan.
stap 3:maak ongeveer 5 cm onder de rand van de bovenkant een gat waar de aanstekerdoor kan laat hem aan de binnenkant tot de helft uitsteken maak aan bennin en buitenkant vasr met tape.
stap 4:buig de hals van de aansteker aan de buitenkant om en tape onderaan vast.
volia klaar is kees.
voor gebruik vul de bus voor 1 kwart met poedersteek de aansteker aan en pomp de poeder door de bus resultaat bij mij:steekflam van 5 meter

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...