Jump to content
PyroForum.nl

Media


Duvel

Recommended Posts

Zou iemand me blijmaken met een link/shop waar ik media's kan kopen, want ik wordt soms doodziek van google en zoveel tijd heb ik niet ivm werk.

Morgen komt een mooie kleine motortje binnen voor de molen, dus ik mis nu alleen de media's.


Ik wordt soms doodziek van mensen die te lui zijn om te zoeken. En voor je hobby maak je werk, als je nog niet eens tijd hebt om 10 minuten op google wat te zoeken hoe ga je dan ooit deze hobby echt kunnen beoefenen. Wees niet zo gemakzuchtig. :/

@ T: Dat is inderdaad een mooie tut, ik wist dat ik hem ergens van kende. :)
Link to comment
  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Je kan ze natuurlijk ook zelf maken als je geen zin hebt om te zoeken.

Dit is een nette manier:Media_maken.pdf

Gr33tZ


Dat ziet er mooi uit, maar ik wil liever die balletjes, het rolt beter in mijn ogen.



Ik wordt soms doodziek van mensen die te lui zijn om te zoeken. En voor je hobby maak je werk, als je nog niet eens tijd hebt om 10 minuten op google wat te zoeken hoe ga je dan ooit deze hobby echt kunnen beoefenen. Wees niet zo gemakzuchtig. :/

@ T: Dat is inderdaad een mooie tut, ik wist dat ik hem ergens van kende. :)


Zo lui ben ik niet nee, en trouwens ik zoek voordat ik hier een vraag stel, maar probeer of je op google naar media's kan zoeken...nope, ik heb 4 uur lang gezocht, maar zonder resultaat.
Link to comment
Zo lui ben ik niet nee, en trouwens ik zoek voordat ik hier een vraag stel, maar probeer of je op google naar media's kan zoeken...nope, ik heb 4 uur lang gezocht, maar zonder resultaat.
<-- = BS


Misschien moet je Google dan beter leren gebruiken.

Ik heb net (Half 7 sóchtends en echt nog niet wakker) even gezocht. 3 seconden werk, eerste hit --> 5 complete ballmills en 4 soorten media.
Link to comment

Ik heb wat gevonden, maar ik ben nu aan het twijvelen tussen de volgende balletjes :)

1. 35 mm. SKF chroomstalen kogels elke bal weegt 175gram en kost 25 euro per 30 balletjes incl verzendk.


2. De link van (morpheus) Hornady - Loden Ballen - kaliber .570 / 14.48mm - inhoud 50 prijs 7, euro.


Wat is beter volgens u?

Link to comment

Ik denk dat de ballen het wel goed doen. Ze zijn wel zwaar maar met een goede motor is dat best te doen. Je hoeft ook niet heel veel knikkers erin te doen. Zelf heb ik maar 20 16mm kogels erin, maar het werkt goed omdat de ballen steeds goed op het poeder vallen. In verhouding met de trommel is de bodem nog niet eens helemaal bedekt, dus voor de helft vol is alleen nodig als de kogels een walsende/schurende werking hebben denk ik. De vallende werking gaat sneller.

Link to comment
  • 2 months later...
Je kan ze natuurlijk ook zelf maken als je geen zin hebt om te zoeken.

Dit is een nette manier:Media_maken.pdf

Gr33tZ



Dit wou ik eerst ook doen maar toen heb ik een beetje gezocht en gevraagt aan mensen en het is giftig als je het wilt smelten, zelfs als je het buite doet! Dus niet egt iets voor mij.
Ik heb nu cilindervormige metalen (messing, al en ijzer, ik weet het niet al te goed). Ik vind dit niet zo heel lekker rollen, rond rolt voor mijn gevoel toch wel een stuk beter :P
Iemand zij het al visloodjes, ik ga van de week eens kijken in de vis winkel voor goed lood (en andere dingen, ben visser ;D). Volgens mij is vislood het beste voor mij.

Ik had ook van een vriend gehoord dat je gewoon langs een auto-garage moet gaan en vragen naar de loden ballen in de kogellager van de auto. Dit weet ik niet zeker of ze dat hebben, ga ik allemaal NA O&N doen :D
Link to comment
Volgens mij zijn kogellagers van staal.
Heb je ervaring met het gebruiken van stalen media? Volgens mij is dit niet echt handig vanwege de vonken en statische elektriciteit die kunnen vrijkomen.

Greetz
IM


Oh ik dacht dat in de meeste kogelagers lood zat :P Naja, heb ik dan fout. Weer een keuze minder.
Link to comment

Hey,

@ Onno

Heb je wel eens gevist? Zo ja dan zal je wel weten dat lood nogal zacht is.. Dus het lijkt mij niet erg handig om hiervan kogels voor kogellagers van te maken :P

Nog even over die zelfgemaakte media. Dat verhaal over die giftige damp zal vast wel waar zijn maar ik heb het ook gedaan en zoals je ziet leef ik nog en ik ben er ook zeker niet ziek van geworden. Je moet alleen oppassen dat je geen gesmolten lood over je handen heen gooit o.i.d . De media werken trouwens zeer goed!

Mzzls, Nighthawk

Link to comment

"Dat verhaal over die giftige damp zal vast wel waar zijn maar ik heb het ook gedaan en zoals je ziet leef ik nog en ik ben er ook zeker niet ziek van geworden."

Weet je wel wat normaal gesproken de gevolgen van blootstelling aan lood zijn? Je wordt namelijk niet direct ziek en gaat ook niet direct dood. Het tast je hersenen aan, je IQ daalt en je kunt er dement van worden (dat laatste is natuurlijk alleen maar als je er voor langere tijd aan blootgesteld wordt).

Link to comment
  • 3 weeks later...

Ik zeg ook niet dat ik tegen loden kogels ben, sterker nog, ik heb zelf ook loden kogels besteld (net nog een e-mailtje gestuurd waarom het zo lang duurt), alleen vind ik het stom om te zeggen "Ik heb het ook gedaan en ik leef nog.", dat vind ik net zoiets als "Ik ken iemand van 90 die rookt dus roken is niet dodelijk.".

@hieronder:

Oja, over die symptonen die jij opnoemt die heb ik toch echt nergens kunnen vinden..... Hieronder staan de symptonen van loodvergiftiging.

Nederlandse wikipedia:
Toxicologie en veiligheid

Langdurige blootstelling aan lood en loodverbindingen kan hersenbeschadigingen veroorzaken en tot bijvoorbeeld dementie leiden. Om die reden is het niet meer toegestaan lood te gebruiken voor waterleidingen.

engelse wikipedia:
Lead is a poisonous metal that can damage nervous connections (especially in young children) and cause blood and brain disorders. Long term exposure to lead or its salts (especially soluble salts or the strong oxidant PbO2) can cause nephropathy, and colic-like abdominal pains. The historical use of lead acetate (also known as sugar of lead) by the Roman Empire as a sweetener for wine is considered by some to be the cause of the dementia which affected many of the Roman Emperors. At one point in time, some lead compounds, because of their sweetness, were used by candy makers. Although this has been banned in industrialized nations, there was a 2004 scandal involving lead-laced Mexican candy being eaten by children in California. Even in these cases however, it should be noted that the lead is not an additive but merely a contaminant that enters incidentally via for instance, metal particles accumulated during grinding processes. [9]

The concern about lead's role in mental retardation in children has brought about widespread reduction in its use (lead exposure has been linked to schizophrenia). Lead-white paint has been withdrawn from sale in industralised countries. The yellow lead chromate is still in use; for example, Holland Colours Holcolan Yellow. Many older houses may still contain substantial lead in their old paint; see also lead paint: it is generally recommended that old paint should not be stripped by sanding, as this generates inhalable dust.

Lead salts used in pottery glazes have on occasion caused poisoning, when acid drinks, such as fruit juices, have leached lead ions out of the glaze.[citation needed] It has been suggested that what was known as "Devon colic" arose from the use of lead-lined presses to extract apple juice in the manufacture of cider. Lead is considered to be particularly harmful for women's ability to reproduce. For that reason many universities do not hand out lead-containing samples to women for instructional laboratory analyses.[citation needed]

Lead as a soil contaminant is a widespread issue, since lead may enter soil through (leaded) gasoline leaks from underground storage tanks or through a wastestream of lead paint or lead grindings from certain industrial operations.

There has been an e-mail circulating about the lead content of various consumer products, such as shampoo and most notably lipstick, since 2003. Though there are trace amounts of lead in some products, these levels are monitored by the FDA in the US and pose no real danger to health.[10]

Hier staat er ook nog veel over: http://www.medicinfo.nl/%7B994303ef-a362-4...f3c66a82dd31%7D

Beter zoeken :P

Maargoed, het ging me ook alleen om die opmerking waarin je het liet klinken alsof in aanraking komen met lood niet dodelijk is.
Link to comment
Ik zeg ook niet dat ik tegen loden kogels ben, sterker nog, ik heb zelf ook loden kogels besteld (net nog een e-mailtje gestuurd waarom het zo lang duurt), alleen vind ik het stom om te zeggen "Ik heb het ook gedaan en ik leef nog.", dat vind ik net zoiets als "Ik ken iemand van 90 die rookt dus roken is niet dodelijk.".


Hey,

Ik heb het het achteraf gezien waarschijnlijk een beetje Kewl geformuleerd maar ik bedoel te zeggen dat als je gewoon goede voorzorgsmaatregelen neemt, Masker e.d. Dat je dan in princiepe lood kan smelten zonder dat je er ziek van wordt.

Oja, over die symptonen die jij opnoemt die heb ik toch echt nergens kunnen vinden..... Hieronder staan de symptonen van loodvergiftiging.

Klachten en verschijnselen
Een (acute) loodvergiftiging geeft misselijkheid, gebrek aan eetlust, hoofdpijn en gewichtsverlies. Op het tandvlees is soms een 'loodzoom', een loodkleurige band langs de tanden, te zien. Ook heftige aanvallen van buikpijn, extreme vermoeidheid en spierslapte kunnen door lood worden veroorzaakt. Verder kan lood ernstige schade aan de nieren toebrengen. Jicht, hoge bloeddruk en bloedarmoede kunnen hier het gevolg van zijn.


Ik hoop dat er hiermee weer een probleem de wereld uit is :P .

Mzzls Night Hawk
Link to comment

Ik mill al ongeveer twee jaar met stalen knikkers die van mijn moeder zijn geweest. Ze wegen per stuk 50 gram en mijn Lego kogelmolen kan het met gemak aan. Ik mill altijd oxidatoren en brandstoffen apart, maak meal op CIA manier, en flash diaperen. Dan maakt het op zich niets uit als je 'vonkende media' gebruikt. Eerst gebruikte ik eigen gemaakte ballen gegoten uit soldeertin. Dit is niet vonkend, maar ze waren niet mooi rond. De stalen knikkers polijsten zichzelf elke keer in de mill, en blijven mooi glimmend...

Link to comment
  • 2 weeks later...

Hallo ik ben hier nieuw.
En ik heb een kleine tip die mischien we eens handig zou kunnen zijn.
Ik zie dat velen problemen hebben met het vinden van geschikte media.
Ik ben zelf zee visser je hebt hier verschillende vormen lood.
Aangezien ronde vormen goed werken in een Ballmill kwam ik er ineens op om mijn eigen vis lood te gebruiken.
Het is rond lood met een wartel eraan, ze wegen 50 gram en kosten een duppie per stuk.
Ze werken heel erg goed en ze zijn goedkoop en gewoon te krijgen in een viswinkel.
Het enige nadeel is dat je de wartel eraf moet knippen, maar dat is een fluitje van een cent.

Hopenlijk hebben jullie er wat aan.

Groeten... van HEPRO

Goede, doch bekende, tip. Wel is het verplicht correcte spelling te gebruiken. Dus hoofdletters op de goede plaats. Volgende keer kost dit je een warning. T.

Link to comment
  • 8 months later...

Vandaag mijn Media gehaald, en ben er erg blij mee. Het zijn lodenballen met een 15mm diameter.
Ik kreeg er 50 voor 5 euro terwijl ze normaal voor 0.65 cent perstuk verkocht worden :P
Om het lood zit een soort plastic achtige laag.

Ik wil geen bronnen noemen maar het heeft iets met vis te maken :(
Let niet op dat witte spul wat er op zit. Dat is gemalen betoniet.

Greets

Link to comment

Mooie ballekes.. was je bentoniet al niet fijn genoeg toen je het kocht ? :P
Maar volgens mij werkt zo'n plastic laagje alleen maar nadelig, omdat het een beetje vervormt omdat het iig best zacht is, dus "komt je media alleen maar zachter neer".
Of is het zo nihiel dat het verwaarloosbaar is?

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...