Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
yellowcard

HOW TO: Hulzen Rollen

Recommended Posts

Precies, dat spul brand nog trager dan mij eerste greenpowder. Ik vind het een harde knal voor iets dat ik tussen mijn duim en mijn wijsvinger platknijp.

Alhoewel, ik heb een heeeeel tijdje geleden van 20g greenpowder en een koker van 6 A4tjes een hele doffe klap gemaakt.

oke oke,
ik kom erachter dat mijn moeder een hele boel kraftpapier heeft (kado papier, ze heeft een winkel.) dus daar kan ik zo wat van pakken.

Edited by helderdje

Hoeveel zwaar is het kraft papier? Om daar achter te komen vouw je een stuk van 1m^2 op en leg je het op een weegschaal...

Of pak een stuk van 1m lang en 10cm breed, vouw het op en doe het gewicht maal 10.

Note: Normaal print papier is ook 80g, het gaat erom dat kraftpapier uit sterkere vezels bestaat, niet dat het dikker is o.i.d.

volgens mij is kraftpapier inderdaad niet erg veel dikker dan gewoon printpapier maar wel degelijk sterker. Maar nu heb ik even een vraag... of eigenlijk 2 ten eerste wil ik wel eens weten hoe een grote afwijking (dus de lengte van het stuk aan het uiteinde van de huls die niet de volledige dikte heeft) de ''gevorderde'' rollers hebben als ze bijvoorbeeld 1 meter papier rollen met een ID van 16 mm. en als tweede, is het de bedoeling dat ik hem egt zo strak mogelijk om mijn stok rol, want ik had net dus het probleem dat ik hem er met geen mogelijkheid los kreeg waardoor ik de huls er vanaf heb moeten scheuren (zo goed en zo kwaad als dat ging)

Om dit onderwerp een nieuw leven in te helpen, wil ik vragen wie van jullie heeft ervaring met het werken van lijm op basis van caseine?

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Dextrine werkt veel makkelijker.
    • Ik heb even snel bestaande lucifers aangepast  met fosfor, het werkt natuurlijk 100%. Maar het behoeft toch een binder. Schellack of dexrine 🤔?? Of een beter idee !? 
    • Welkom Bram!  Het mooiste werk is vuurwerk 😜
    • Met een blokje aluminium of messing,  kun je een gaatje erin maken voor je thermometer.( eventueel opvullen met grafiet oid)  Dan geeft de thermometer vrij nauwkeurig aan wat de temperatuur van het blokje is.    Plaats een beetje van jouw geheime stof op het blokje en verwarm totdat je stof smelt. Thermometer aflezen en een keer herhalen voor de nauwkeurigheid. Omdat je weet wat de beoogde temp moet zijn kun je dit toch vrij nauwkeurig doen, lijkt mij.  ( Mandela effect 🤔 er stond toch eerst 200 graden Celsius 😎)  Tot slot : het lijkt me dat een vaporizer zijn temperatuur bij benadering in kan stellen. Dus plus of min 5-10 graden. Wat erg functioneel is voor zo'n ding, maar totaal niet voor jouw doeleinden.  Maar ja, ik kan er naast zitten, instellen op een bepaalde temperatuur en controleren met een andere thermometer... Meten is weten   M. V. G.  Jason 
    • Zat te denken om een vaporizer te gebruiken.. maatje van me heeft zo'n ding om kruiden te roken op een bepaalde temperatuur. Hij kan daarmee de temperatuur digitaal instellen. Anders had ik bedacht een infrarood thermometer te gebruiken icm een reageer buisje en een oliebadje.
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online