Jump to content
PyroForum.nl

Eerste mislukte 5 inch shell.. Inclusief Foto/Video


Recommended Posts

Eerste indruk is dat je shell te laag blijft maar vooral dat je burst helemaal asymmetrisch is. Was je spiking en pasting wel goed ?? Was de shell wel stevig en maximaal compact gemaakt ? Want wellicht is hij door de liftcharge ingedeukt. Want ik denk dat de burstdruk ergens langs een zwakke plek weg kon, zo te zien...

Je glittersterren doen het wel heel leuk maar dus jammer dat ze vlak boven de grond bleven.

Ik zou denken: iets meer lift charge onder je shell en zorgen dat je shell veel steviger is de volgende keer.

Mijn ervaring is ook nogal beperkt, natuurlijk maar wellicht kunnen andere leden er ook iets over zeggen.

Overigens valt me ook wel een beetje op wat een enorme puinhoop het is in je werkplaats... 😞  Hoop dat je geen brokken maakt...

Edited by ploegdir
Link to comment
  • 1 month later...

Zul je toch meer foto's van tijdens het bouwen zelf moeten posten, zo kan ik er niks van zeggen.

Je lift lijkt te langzaam, veel vonken zichtbaar wat vaak duidt op grove C nog. Break niet symmetrisch en klein voor een 5", maar waarom kan ik je niet zeggen zo.

Ik zou eerst optimaliseren in 3" shell's, en daarna pas de stap naar boven maken. Scheelt je chemie, tijd en risico. Ik wilde zelf ook altijd te snel door naar boven, maar resulteerde vaak enkel maar in teleurstellingen en grote batches stars die de prullenbak in konden.

Edit: ah ik zie dat Tyneman dit advies je van te voren ook al gegeven heeft..

Was de diameter wel sluitend, kan ook gewoon te klein geweest zijn voor de mortierbuis waardoor het niet weg kwam?

Edited by ExplosiveCoek
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...