Jump to content
PyroForum.nl

Motor maten


VHS

Recommended Posts

Ik wil een canshell maken met max 100gr kruit.

19mm Hostalitebuis van zo een 20cm gaat dit lukken?

Of is dit weer te lang? 

Veel gezocht maar kom er maar niet uit,.

 

Mvg.

 

 

Edited by VHS
leestekens aangepast
Link to comment
On 6-5-2016 at 7:26 PM, hardbassbv said:

Wat ook nog een aanrader is vanaf mijn kant is om te investeren in een rocket tool. Ik weet het voor die 50 euro kan je ook een hoop bier drinken, maar het is de investering zeker waard. Als je hem netjes behandeld gaat hij je leven lang mee. Met een tool zijn de afmetingen van de raket telkens hetzelfde. De grote van de nozzle, de lengte van de core ect. Hierdoor is de enige variabele die overblijft je buskruit zelf. Nu kan je verschillende soorten buskruit maken en testen wanneer je veel kracht hebt, maar de pijl niet ontploft.

In het begin dacht ik vaak dat BP zo snel mogelijk moest zijn voor een goed resultaat. Dit is dus niet waar. Als je raketten maakt met nozzle en core gebruik je juist een wat tragere mix. Ik gebruik zelf voor dit soort raketten een mix van 60 30 10. En dat is dan niet eens in een ballmill geweest! Lekker goedkoop, snel te maken en een zeer mooi resultaat.

Het vervelende blijft dat je in nederland niet echt makkelijk even wat kan testen. Het mooiste is als je een dag lang een raket kan maken en meteen testen. Vervolgens iets aanpassen en weer testen. De laatste tip van de dag: Houd je expirimenten bij in een boekje of maak er filmpjes van. Zo weet je welke combinaties wel en niet werken.

Zie dit topic,

 

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...