Jump to content
PyroForum.nl

Rode fosfor van fosfor zuur


Recommended Posts

Hallo,

Puur en alleen voor de hobbie wil ik graag rode fosfor proberen te maken. Ik weet dat deze stof in de pyro niet veel toepassingen heeft, en de paar dat het heeft zijn zeer gevaarlijk. Ik wil het daarom ook alleen maken voor de interesante chemie.

Ik heb op het internet gezocht, alleen kom ik niet erg ver. Ik heb iemand gezien die NaPO3, AL, SiO2 en NaCl verhit om zo het fosfor eruit te halen. Dit lijkt mij opzich wel redelijk haalbaar.

Zelf zat ik te denken om fosfor zuur met NaOH te laten reageren en vanaf daar verder te gaan.

Iemand ideeen?

Link to comment

Kijk alsjeblieft wel HEEL erg goed uit. Deze shit is echt geen speelgoed. Als het brand gaat het NIET uit. Ik spreek uit ervaring.

Ik heb een jaar met een ,letterlijk, gat in mn hand rondgelopen vanwege ingebrande rode fosfor. Is een heel creepy gezicht dat je hand gewoon op een punt brand, uitgaat onder water, maar naast de straal gewoon weer aangaat. In het ziekenhuis hebben er 20 man heel geïnteresseerd naar staan kijken, dat hadden ze nog niet eerder gezien. (nee, toen brandde het niet meer, het ging meer om de heel plaatselijke, gruwelijk diepe brandwondjes) De bijbehorende pijn is niet aan te raden.

Take fucking care!

Edited by Tyneman
Link to comment

Hallo,

Ik denk dat ik toch maar eventjes wacht met dit experiment. Het is leuk om dingen te proberen, maar het moet niet ten kosten gaan van mijn ledematen. Aangezien ik thuis ook niet de middelen heb om dit gecontroleerd te kunnen uitvoeren, kan ik het beter eventjes laten varen.

Mocht het er ooit van komen zal ik het laten weten.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...