Jump to content
PyroForum.nl

Andres

Recommended Posts

Ik heb me tijdens de down time van het forum bezig gehouden met het maken van whirlwinds.

Voor degene die niet weten wat whirlwinds zijn, het zijn devices die in de lucht beginnen te spinnen en zo een draaiende vonkenschijf creëren, wat ik persoonlijk een zeer leuk effect vind.

Dit geeft weer hoe een whirlwind in elkaar zit, eenvoudig maar toch redelijk arbeidsintensief om te maken, zoals alle inserts.

Het maken zelf gaat me redelijk goed af, als ik ze met een overmaat pulverone afschiet gaan ze mooi aan, maar redelijk laat.
Het enige dat me niet tevreden stelt: de "vonkenstaarten" of hoe ik het ook moet uitdrukken, zijn te kort. Ik gebruik nu 65/25/10 gescreende fuel en dat geeft maar een korte staart.
120 Mesh Al (flake) toevoegen zie je zelf gewoon niet...
Iemand ideeën om de staat langer te krijgen ? Ik heb nog 325 mesh atomized Al, en ook nog fijnere flakes, helaas geen Ti.
Het filmpje :

Link to comment

De enige manier om langere tails te krijgen is om grovere metaal of koolstofdeeltjes te gebruiken, en dan met titaan kun je wat fijner werken omdat deze al langer gloeien.

Dus wel je feul screenen, maar daarna pas de grovere effect lading er doorheen scheppen.al dan niet gecoat.

hou rekening met de nozzle diameter daarbij.

Het mooie hieraan is dus dat je veel goedkoper uit bent met het grovere metaal

Link to comment
  • 1 month later...

Al flakes deden het, whirlwind gemaakt die min of meer de commerciële uit Romeinse kaarsen evenaart.

Heb hem niet gefilmd, bij de volgende doe ik dat wel natuurlijk.

Het kan wel nog eventjes duren, ik heb het razend druk met school & de voorbereidingen voor 100 dagen...

Link to comment
×
×
  • Create New...