Jump to content
PyroForum.nl

Wat zijn alternatieven voor glucosestroop in Rocket Candy?

Slowburn

Recommended Posts

Posted

Ik wil graag proberen om vuurpijlen te maken met dit mengsel.
Nu het forum rondgespeurt te hebben en opgezocht waar ik alle ingredienten kon krijgen en heb ik er een heel A4 vol mee geschreven met stappen etc alleen kwam ik maar op één probleem ik kan nergens glucosestroop vinden en zag ik net dat agavesiroop een soort gelijk product is heeft iemand hier ook ervaring mee?

Posted

ik heb geen idee over die stropen maar ik weet wel dat veel mensen hun r-candy voor pijlen maken met deze compo:

60/40/1 (kno3/suiker/ijzeroxide(roest))

misschien is dat een alternatief?

Posted

Zal het binnenkort is bestellen, ben volgens mij nu wel goed op de hoogte met wat goed en fout is, en nu is zelf gaan testen.
Wil dan toch proberen om een mengsel te maken met Agavestroop dan weten we dat ook gelijk.

Bedankt voor de hulp! :D

Zal foto's plaatsen met het mengsel met agave als het zo ver is.

Posted

compizx, als ik rookbommen maak met kno3/suiker dan krijg ik gewoon een mix die bijna vloeibaarder is dan joghurt, het koelt als je een druppeltje laat vallen binnen 5 minuten maar als je een buisje vult blijft het dik 10 minuten "kneedbaar" (dat je er bijvoorbeeld makkelijk nog een core in kunt duwen)

Posted

Dan heb je volgens mij het water er nog niet helemaal uit. r-candy is trouwens iets anders dan een rookbom. De ingredienten komen wel deels overeen, maar de verhoudingen zijn iets anders, bij een rookbom gebruik je vaak nog paraffine/stearine en r-candy komt iets preciezer dan een rookbom.

Posted

nou ik gebruik 60/40 voor mn rookbommen, dat is volgens youtube r-candy, veel mensen duwen dat in hun raketten, of met kleine veranderingen aan t recept

maar daar veranderd echt niet ineens drastisch de viscositeit etc van (als je bv 65/35 doet)

Posted

Rookbom = veel rook, weinig stuwkracht.

Motor = veel stuwkracht.

Zal dan best een verschil in zitten of niet?

Beste Rookbommetje, begin nu eens met wat basis kennis op te doen alvorens je hersenspinsels op andere mensen hun scherm te doen verschijnen.

Je volgende (ondoordachte) onzin post levert je een warning op. En ons rust tot januari.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Topics

• Hey Boem, Goed weer wat van je te lezen. Wat ik nog doe zie je hierboven. Maar het stelt weinig meer voor. Achja, binnenkort mag er helemaal niks meer. We gaan het wel meemaken. Blijf rustig je ding doen, een leuke fontijn zonder strafblad is veel beter dan een dikke shell met.
    • Wat Tyneman zegt: zo klein mogelijk maken met een hamer. Ik zou een hand-moker-tje gebruiken vanwege het gewicht en het relatieve grote slagoppervlak. Daarna door de zeef, z.n. nogmaals 'hameren', weer door de zeef, en dat herhalen zo vaak als nodig, voor je eigen gevoel. Dan drogen, dan in de ballmill. Het zal overbodig zijn te zeggen dat je het spul niet binnenshuis in een oven wil drogen die je ook voor maaltijdbereiding gebruikt, hoewel dat een persoonlijke keuze kan zijn. Ik denk dat (als het probleem niet al is opgelost) wanneer het spul mechanisch tot (zo klein mogelijke) 'deeltjes' is gereduceerd, een dag in de brandende zon, komend voorjaar, uitgespreid in een dunne laag, het nu en dan omscheppend, voldoende is alvorens het de mill in gaat. Het is overigens niet zo dat barium nitraat erg hygroscopisch is (waarmee ik niet zeg dat het niet vochtig kan zijn, wanneer niet goed opgeslagen). De hoofdreden dat het spul 'klontert' is door agglomeratie. Het spul zakt onder zijn eigen gewicht in elkaar. Om een analogie te gebruiken: doe je ogen dicht, ga terug naar je kindertijd en voel het 'zachte zand' van het strand onder je voeten. Graaf je kuil: de dichtheid van het zand wordt 20-30cm dieper al snel groter; uiteindelijk wordt 'zacht zand' (zand)steen. Het feit dat de ball mill 'kleine harde balletjes' produceert kan ook te maken hebben met hoe die geladen is (zowel met de hoeveelheid media, als de hoeveelheid 'spul', als de mill-tijd, als de rotatiesnelheid). Een goed functioneerde ball mill zou geen probleem moeten hebben deze 'kleine harde balletjes' weer tot stof te reduceren.
    • Ehm, ... de beste wensen, alsnog, mede liefhebbers (in deze bizarre tijden)! Lang geleden dat ik hier geweest ben. Ben hier eigenlijk al met al niet lang geweest, destijds; ik kwam te laat, met alle restricties m.b.t. chemicaliën die toen al hun intrede hadden gedaan. Ben (een beetje) met de hobby opgehouden. Het een 'misdadiger' zijn gaf me (uiteindelijk) alleen maar stress, wat niet de bedoeling kan zijn van een hobby. Opgehouden trouwens in die zin dat ik niets meer 'in de lucht' doe, of dingen die geluid maken: geen vuurpijlen met header, geen 2 en 3" ball shells, geen mines meer; 'knallers' om de knallers heb ik nooit gemaakt, hebben/hadden niet mijn interesse. Geen zin meer om als een dief in de nacht naar het natte bos te gaan. Heb 'alles' de deur uit gedaan; alles in die zin de dingen die je niet in bezit mag hebben, ik slaap er beter om. Heb nog wel KNO3 en S bewaard en wat metaal 'poeder' om een paar keer per jaar een fontein en sterretjes te kunnen maken; houtskool komt uit de houtkachel, zolang je die 'in dit land' nog mag gebruiken, maar dat terzijde. Blablabla. Voor wie dit leest, en nog wat 'erover' wil babbelen: wat doe jij nog?
    • Duvel! Goed te zien dat je nog leeft man!
  • Who's Online (See full list)

• There are no registered users currently online
  • Create New...