Jump to content
PyroForum.nl

stars primen lukt niet goed

rookbommetje

Recommended Posts

Posted

Hey mensen,

Ik heb laatst voor het eerst een shell gemaakt, het was een 1 inch, de stars had ik gemaakt met bp en wilgen houtskool, de kool gemalen maar ook kleine stukjes erin gelaten (grof gemalen) en daarna gewoon gemixed met bp en wat aceton, stars gerold en toen ze bijna droog waren heb ik ze door wat bp gerold om te primen, nou bij mijn eerste shell kon ik niet eens kijken of mijn stars goed werkte aangezien mn time fuse (van visco) te lang was en hij dus een soort stinger werd en op de grond knalde, maar de tweede poging lukte goed, hij knalde mooi hoog DENK IK (9 mtr ofzo) vergeleken met een thunderking in ieder geval leek het goed, maar maar 1 van mijn 6 stars ging aan, het was wel een mooie, leuke rodige kogel met veel vonken waarvan sommigen ook wel een volle seconde bleven hangen. Maar ik heb liever dat al mijn stars aan gaan.

Dus, hoe kan ik het beter doen? :D

Posted

Als jij maar 6 sterren in een 1" shell krijgt dat zijn ze al veel te groot. Ik weet zeker dat er genoeg informatie is te vinden op dit forum over het maken van sterren het binden van de compoos en het primen van sterren. Maar vooruit ik zal je een klein beetje op weg helpen.

Om te beginnen met het maken van stars is het heel dankbaar om te beginnen met de zogenaamde Tiger Tail mix.

Potassium nitrate 44

Charcoal (Airfloat) 44

Sulfur 6

SGRS or Dextrin 6

Dit is goed te rollen als je begint met discodip korreltjes. Daarna kan je een goed gemillde bp met een % of 4 dextrine er door gebruiken om de sterren te primen.

Voor een 1 inch zijn sterren van 5mm doorsnede groot genoeg.

Succes! En voor dat je nog meer van dit soort vragen post zorg dat je eerst zelf gaat lezen. Er staat genoeg informatie op het forum waar je zeker als beginner goed mee uit de voeten kan.

Posted

Lief Rookbommetje,

Je hebt inmiddels al een fiks aantal topics aangemaakt met vragen. Alleen jammer dat al die vragen al uitgebreid op het forum behandeld zijn.

Ik wil je dus vragen eerst te zoeken voor je een vraag stelt.

Anders ben ik bang dat ik je zeer binnenkort moet verblijden met een warning.

Posted

Lief Rookbommetje,

Je hebt inmiddels al een fiks aantal topics aangemaakt met vragen. Alleen jammer dat al die vragen al uitgebreid op het forum behandeld zijn.

Ik wil je dus vragen eerst te zoeken voor je een vraag stelt.

Anders ben ik bang dat ik je zeer binnenkort moet verblijden met een warning.

Ik moet toegeven dat ik meer research had kunnen doen voor ik deze vraag stelde, maar met alle respect, met die rookbommen kan ik het echt niet vinden hier op het forum/google, ik heb echt gezocht, veeeeeel uitgeprobeerd en nog steeds niets gevonden dat herhaalbaar goed werkt

• Create New...