Jump to content
PyroForum.nl

Recommended Posts

Hallo medeforumgebruikers,

ik heb laatst gewerkt met HCl en nu ruikt mijn werkplaats hier helemaal naar, hier heb ik persoonlijk geen moeite mee, erger nog, ik vind het juist heerlijk ruiken... mijn ouders daarentegen zeggen dat ze hun ogen en longen voelen branden als ze binnen komen en willen dat ik de geur kwijtraak. Ik heb de garage deur al een dag open laten staan, deo rondgespoten, NaClO rondgespoten, ethanol rondgespoten, maar de geur blijft maar hangen.

Iemand enige behulpzame inbreng?

grzz

Link to comment

Kan het zijn dat het ergens op is gekomen ?
Dat de lucht blijft hangen haha, dat zou erg vervelend zijn!

Nee, het is enkel in glazen bekers geweest en ik had de hele tijd mijn werkplek bedekt met triplex die buiten staat wanneer ik niet werk.
Mjah, het ruikt hier een beetje als het scheikunde lokaal op school :wub: jammer dat men ouders niet zulke scheikunde/natuurkunde fans zijn...
Ik heb trouwens nu ook geprobeert de plek te benevelen met CHCl3 en ook met aceton, luchten, geen effect <_<.

grzz
Link to comment

Het heeft geen zin om te benevelen met choroform, aceton, deo of wat dan ook (bovendien is chloroform verdacht carcinogeen, dus het is ook niet echt heel gezond om in chloroformdampen te staan). Het enige wat goed werkt is veel luchten en eventueel een bak met kalk of NaOH (oplossing) neerzetten om de HCl-dampen te absorberen.

Link to comment

Het enige wat goed werkt is veel luchten en eventueel een bak met kalk of NaOH (oplossing) neerzetten om de HCl-dampen te absorberen.

Ja ik weet, maar ik had geen idee hoe ik anders van de geur af moest komen... Ik heb inderdaad een NaOH bad er neergezet (gewoon omdat ik aan het eind van mijn latijn was...), het is nu al veel beter alleen jammer dat men bakje naar de kl*te gaat zo :angry2:, ik denk dat de geur wel weg is voor volgende week ;). Thx voor je reactie Justus.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...